2011-12-05

Dag 22 : det här upprör mig


oh my var ska vi börja.....


Våld mot barn och djur. Mot dom mest oskyldig i vårat samhälle. Som inte kan försvara sig. Då ser jag rött. Dom ska ha livstid utan chans till benådning.

Orättvisor. och nej. nu menar jag inte orättvisor som i "du fick en mer godis än mig". '

Orättvisa som i att vi varje år har en drös med galor för att samla in pengar till världens fattiga barn. Men tydligen ingår inte Sveriges fattiga barn i världen för dom ser aldrig röken av dom pengarna.

Orättvisor som bröstcancergalan, där det kommer in massor med pengar till forskning. Jättebra, absolut, men prostatcancern då? eller vilken annan jävla caner?? måste det vara en etikett på canern?? Varför inte en enda stor cancergala där den största andelen går till den cancerform som det har forskats minst om. Eller varför inte en gala för stöd till dom psykiskt sjuka i vårat samhälle?? Eller till dom som har parkinson eller rematuism eller vad som helst!!!

EU.... dont get me started!!! Det där är ett satans jävla hittepå skit för att Tyskland och Frankrike ska få in mer pengar och våra meshuvuden till politiker sitter där och skrapar med foten och tackar för minsta lilla skit och betalar mest trots att vi är ett litet land i jämförelse med med många andra EU länder.

Folk som inte vågar stå för vad dom tycker och tänker och sen sitter och gnäller och pratar skit. Ut med det på en gång. Ärlighet på rätt sätt är det bästa som finns. (ja man kan va fulärlig också. då nedvärderar man och trycker ner någon annan, det behöver man inte göra bara för att man inte delar åsikt!)

Feministdårarna. Finns bra feminister och tokiga feminister. Dom tokiga tror alla karlar är pedofiler och kvinnomisshandlare och vill låsa in dom och slänga bort nyckeln. typ.


Ja. ni ser. det där är lite vad som får igång mig. nu är jag nog för upprör för att sova. tror jag måste spela lite sims medivel och hugga huvdet av nån. ;D :D







1 kommentar:

Margit sa...

Hannah, recpten på Pitepojkar, anisbröd..hittar du på Google...Jag brukar BARA göra vara vetebrödsdeg..och det går bra... Mammma kallade dog #GRISAR#..och det har I alltid kallat dem..men när jag för nåt år sedan..bloggade och sa GISAR. så fick jag veta att dom OCKSÅ kallas för PITEPOJKAR...
Pensionärsbröde..mycket enkelt...och bra rcept...
Kram!!