2011-05-22

Söndag dårå

Trots sen kväll så slog dom små herrarna upp sina ljuva blå ögon redan kl 7.30.

Mamman slog inte upp nå ögon alls, hon tvingade upp ena hörnet på ett öga, tog en ungen under armen och täcket under den andra och hasade sig ner till soffan.

30 min frid blev det med hjälp av en röd ful bil och en flaska välling. E var också vaken men satt upp på sitt rum och pysslade. Han ritade och klippte en superfin mamma!!! Den sitter numera på kylskåpet och bildbevis kommer inom en snar framtid.

Efter frukosten så hade jag tänkt hinna åka till farmor och byta barn innan R kom hem men det var ju tvärkört.

Hade iallfall fått på cykelkärran när han kom hem och det passade egentligen bättre för då kunde E vara kvar hemma.

Anledningen till byte var den att det har varit tågdag i Gävle idag. Och våra killar gillar verkligen tåg så vi tänkte att vi skulle åka och kika lite. Men vi kan inte åka med alla tre. Hur hemskt det än låter så får vi inte det att funka. Det funkar knappt med två. Och för att det ska bli åtminstone lite roligt så brukar nån få vara hos farmor. Idag blev det Z. Dels för att han inte har riktigt lika mycket utbyte av det som dom andra två. Plus att just nu är det han och T som inte riktigt går ihop. Dessutom visade det sig i efterhand att det var lika bra det för jag vart faktiskt lite besviken. Det var inte jättemycket att titta på och snuskigt jäkla dyrt va det också!! Blir en vända till järnvägsmuseumet sen nån dag bara han och vi istället.

Det gick dock helt ok med både T och E, dom har ju rätt mycket knäck i lurarna dom där pojkarna men på det stora hela så var det ett par ok timmar. Avslutade med glass och hoppborg på jobbet.

Jag och T har också hunnit med att leka mamma pappa barn. Något som tydligen leks frekvent på dagis just nu.

T var pappa och jag var mamma, ja för jag är ju en mamma alltså.så det var som inte så mycket att diskutera. även om jag hellre hade varit bebisen. och bebisen.... ja det var en bebispappa som satt i soffan. (alltså då R :D) fast sen kom han på att bebispappan inte rymdes i sulkyn så då fick det bli grodväskan som var bebis istället. Sen gick vi på promenad och bebisen skrek lite. Sen fick den gunga och åka rutchkana och då blev den glad igen. Sen gick vi hem och då blev mamman jätteglad :D

Har även hunnit med att gräva upp alla gröna buskar från hörnet längst ner på baksida. Flyttade upp dom och gjorde en blombänk mot altan istället. Blev jättebra men var sjukt mycket jobbigare än jag trodde och jag anar att det kommer att finnas en viss muskelvärk imorgon bitti.

Nu frossar jag chips och funderar på topmodel. fast klockan var lite mycket såg jag nu och jag ska upp tidigt och svälta så jag kan äta svullofrukost med bästa T på IKEA sen. Sen måste jag på Jysk och köpa underlag till E så han har nåt att sova på när dom åker till Mojsjön på tisdag.

Go´Natt alla fina.

Inga kommentarer: