2012-07-28

Hipp Hurra för mig idag :D


Så är man då ett år äldre. 35 år. Jag känner mig inte som 35. För det mesta.

Men ibland, eller, ja, ibland känns det som om jag inte kommit nån vart på 10 år.

Klart jag kommit nån vart, jag har fått 3 barn, 3 underbara killar och fått en annan syn på livet, lärt mig saker, gjort misstag, utvecklats.

Naturligtvis.

Men ändå samtidigt så känns det som om jag inte kommit nån vart.

Framför allt jobb.

Jag har jobbat sedan 1997. Det är 15 år sedan. Men jag har aldrig aldrig aldrig haft ett fast jobb.

Jag vet faktiskt inte vad jag vill jobba med. Jag orkar knappt plugga upp mina betyg så det kommer inte att funka att skola om mig till nåt.

Och till vad skulle det vara???

Det är mitt stora stora stora bekymmer.

Jag behöver ett jobb. Och gärna igår. men det finns inga jobb.

Alla jobb jag sökt har jag knappt fått svar på.

Och jag börjar faktiskt få lite panik för nu äger vi ett hus. Här ska vi bo resten av våra liv och för att vi ska kunna få en dräglig tillvaro så krävs det ju två inkomster.

Det räcker inte bara med Rogers lön.

Nu ska jag dock släppa det och njuta av den sista timmen av min födelsedag och ta paniken en annan dag.










Inga kommentarer: