2012-10-19

Vi har vart lite sjuk


Som många andra i närheten tydligen så det är väl nån liten bacill som är ute och härjar kan jag tänka mig.

Zedd började med må illa på tisdagkväll.

 Hatar magsjuka så det är verkligen PANIK!!!

Sen kom febern och då kräkningarna, men då är jag lugn för bara febern kommer före så är det normalt för Zedd :D

Och hur knäppt det än må låta så märks det att Zedd är van att kräkas, för han säger må illa, vill ha hinken och sen håller huvudet så långt ner det bara går, kräks utan panik, sen får man torka av och sen in på toa för att tvätta av ansiktet och skölja munnen.

Storebror på 7 år blir helt hysterisk varje gång han har magsjuka, nu är det ju tack och lov inte så ofta han har det men ni förstår. Å andra sidan blir storebror även hysterisk över att klippa naglarna... :D

På torsdag föll även Tyr dit, men han nöjde sig med feber och "knivar i huvudet" och ont i ögonen så han låg så gott som hela dagen igår och idag har han varit lite piggare men "knivarna" är kvar.

Själv känner jag mig inte helt pigg och jag har sovit 2 timmar idag efter jag kom från Elrics skola, var med han 2 timmar på förmiddag och då var han hyfsat lugn och jobbade på bra men jag kan lite förstå hans problem faktiskt, det är en väldigt stor klass och enda vägen för att få nån form av uppmärksamhet där är att härja, vilket han inte är själv om alls. Dom ligger och sitter och hoppar och pillar och har sig större delen av klassen.

Nån form av fredagsmys ska vi nog kanske få till, Ellis är och badar med farmor just nu, men när han kommer hem blir det nog nån film på Netflix och lite salta pinnar.

Helgen innebär jobb för älsklingen så farmor ska komma och hålla mig sällskap iallfall på lördag och så får vi se hur söndagen känns.


Inga kommentarer: