2007-03-21

Uppdatering av Rogers OP Part II

Idag var det dags för återbesök på Kirurgmottagningen kl 13.20
Har varit medveten om en kraftig svullnad i buken den senaste veckan, verkligen obehagligt.
Har även dragits med en hög feber + hosta sedan i Måndags. Jobbigt att hosta då det känns som att de 79 agrafferna kommer att smälla av som ett smatterband. Lite oflyt, som jag alltid brukar ha efter OP.

Fick komma in på mottagningen 20 min försent, efter ytterligare 10 min kom min käre kirurg in och konstaterade att jag såg sliten ut.
Efter lite klämmande och knackande konstaterades även att svullnaden (precis som vi trodde) var överflödig sårvätska som kluckar omkring.

Agrafferna och stygnen togs bort, och sedan blev jag tappad på 1,6 Liter sårvätska.
Kommer att få åka in en gång varje vecka i en månad för att tappa ytterligare.
Så nu är man snabb-bantad igen och det känns jävulskt mycket bättre att ha blivit av med den extra vätskan.

Fick även antibiotika eftersom min förkylning hade resulterat i en lunginflammation.
Så då börjar vi att läka såren och döda infektionerna ännu en gång.
Måste ju vara i (någolunda) form i tid för nedkomsten av "The Second Evil".

To Be Continued...

Inga kommentarer: