2009-06-21

Midsommaraftonen gick ju i regnets tecken

men sen har vi faktiskt haft uppehåll och idag söndag till och med rätt varm och skönt.

Sovmorron blev det för hela slanten imorse, kravlade oss upp ca 20 min innan fadern klev in genom dörren :D

Lite lätt frukost och sen vid 11.30 plockade vi ihop oss och knatade iväg till Quicken där älsklingen bjöd på lunch. :D

Efter det så drog Ellis och Roger till lekparken vid Skomarsbacke och jag, Mi och Zedd gick hem och hämtade bilen och drog till köpis. Rea på Skopunkten så in där och trängdes med massa folk, hittade nya foppisar åt killarna, Elric körde sönder sina igår och Tyrs köpte vi på Owes och dom är på tok för små och trånga. Jag hittade ett par snygga svarta promenadskor med ett snöre tvärsöver som jag är lite fundersam på men det blir nog bra, snyggt mönster är det iallafall.

Parkerade vid OnOff där det var väldigt lite bilar till skillnad för mot på andra sidan vägen!!!

Skenade genom Coop, ska nog handla imorrn men the behövde jag idag så det blev bara the och Mer till killarna. Apoteket för att fylla på värktabletter till Roger och Mia gumman behövde snorgrejor för den elaka förkylningsbassilusken vi gett henne.

En snabbis på Smaksak blev det också för en Diskmedelspump i grönaste grönt till Mi och sen så skulle vi gå till bilen och gick vägen förbi Cubus och då var det kört.....

Fast inget till mig för dom hade inte min st på tröjan som jag var lite sugen på men till Zedd blev det en fin vit solhatt med snören och små bilar längst ner på kanten och en cool 80-tals jympadress i mintgrönt med ett gulligt spöke på, köpte st 74 så kan han ha den i höst då det blir lite kyligare ute.

Köpte sen fika och åkte hem och fikade och mös lite innan vi gjorde middag och precis när middagen var klar så kom kärleksylet Tyr hem från stugan :D :D

Glädje i hela kroppen, åhh va jag (vi, Ellis sa bla imorse att nu vill jag nog att min tyr kommer hem!) längtat efter lillkillen.

Käka, lekte lite och sen skjutsade Roger och killarna in Mia till tåget med jag och Zedd va hemma och röjde undan.

Lite mer mys när dom kom hem och sen var det en trött Tyr som somnade vid halv åtta medans Elric envisades med att hålla sin små blå korpgluggar öppna till halv tio!



Dagens shopping, Ellis foppisar är inte med
men ser precis ut som Tyrs fast svarta.
Mönstret på mina skor syns inte heller riktigt
men det är svart och mer lite blankt tribe stuk
typ.... :D

2 kommentarer:

Sandra sa...

Härligt med lite shopping och sen med mys!

Gosigt att storebror kommenterar att han ville ha hem brorsan.. Kärlek!

*kram*

harope sa...

Sandra:
Ja visst är det :D
Och han älskar sina brorsor så även om dom slåss så det ryker så har dom numera även stunder som dom faktiskt leker riktigt bra på oxå!