2012-06-08

Varför kan man inte lyssna på föräldrarna ??

För drygt 2 veckor sen var Tyr till tandhygenisten som då dömde ut han bakre kindtänder. Det är grymma gropar i dom tänderna och trots att vi borstar som tokar och han får skölja med fluor varannan dag så har vi sett hur det har blivit mer gropar och nu på sista tiden svarta prickar :(

Hygenisten sa på en gång att dom måste lagas men det fanns ingen tid omgående. Jag upplyste då dom om hans problem och att det skulle krävas lugnande för att det överhuvudtaget skulle gå.

Är du verkligen säker på det fick jag till svar!

Ja det är jag och efter mycket om och men så gick dom med på det men då kunde jag inte få en tid på en gång för det är besvärligt att ge lugnande och inte vilken tandläkare som helst kunde göra det heller.

Föreslog då att dom skulle skicka en remiss till spec. barntandvården inne i stan men nej då, nog kunde dom fixa det här för jag är ju bara den där sjåpiga jobbiga mamman med tandläkarskräck.....

Helgen som var fick Tyr tandvärk och efter ett tjatigt samtal i måndags fick vi en tid i går, torsdag,  för att fixa det onda.

Kom dit, fick lugnande och sen satt hon igång borren 2 cm från Tyrs öra och han fick tokpanik.

Bara att avbryta och både han och jag var helt upprivna, av lite helt olika saker, men jag förklarade noga för Tyr att mamma inte var ledsen på han eller arg på han utan på något helt annat.

Tillbaka idag, för om dom gav han mer lugnande skulle det absolut gå bättre.... mamma var rätt tveksam och jodå redan imorse då vi förklarade att han skulle dit fick han ett utbrott.

Gick trots det bra att åka dit, fick i han det lugnande utan större problem och sen fick han panik igen.

DÅ, först DÅ, så började dom prata om att skicka remiss till spec. barntandvården. Men att det nog kan dröja till slutet på nästa vecka!

OM dom lyssnat på mig så hade han fått sin tand fixad den här veckan utan att ha blivit drogad 2 ggr i onödan, haft tandvärk, knappt kunnat äta emellanåt, varit på hiskeligt humör (inge konstigt om man har tandvärk) och missat nästan hela veckan på dagis!!

Mamma var rätt grinig och arg när vi åkte hem kan jag lova och har vi inte hört nåt på tisdag kommer dom att få sig ett samtal!!


/

Inga kommentarer: