2012-09-02


Livet gasar på i 140 km/h hoppas jag att det inte regnar längre fram för risken för vattenplaning är hög.

Jag är trött.

Livet är en konflikt från det att jag öppnar mina ögon tills det att dom sluts igen och i drömmarna jagas jag av ett svart inget.

Det generella rådet från alla "såhärvardetförmig" och "jagvetbäst" människor är att det går över.

Jakten. Hetsen. Stressen mot något.

Och på jobbfronten intet nytt.

Inte ens MacDonald ville ha mig.

Men vad är det du vill göra då? om du fick drömma fritt om vad du vill. Om allt var möjligt.

Vad skulle du göra då?

Och mitt svar är alltid.

Hemma. Jag skulle vara hemma. Och sen skrattar jag lite fånigt och dom med.

För hemma kan man ju inte bara vara. det kan man säga. eller tycka. men sanningen är ju den att ingen. INGEN vill bara vara hemma. eller.

Nu byts tystnade mot skrik.

Vi får pratas vid senare.


Inga kommentarer: