2014-07-14

En typisk måndag


Det som kunde gå fel gick fel på jobbet, potatisen försökte jag steka ihjäl innan jag kom på att det nog funkade bättre om jag körde på full ånga och köttfärsrutorna såg mer ut som köttklumpar :( 

Men efter om och men och hit och dit fick jag till det och smaken var det iallafall inget fel på då allt gick åt :D

Känns som om jag stressar upp mig själv ibland, som att jag måste göra mer än vad jag gör, men jag gjorde en lista och bockar av och när allt är gjort är klockan knappt 14.40. 

Jag tar kortare rast än vad det är tänkt men jag är ju själv och sitta och äta i 30 minuter det gör jag inte ens hemma och på jobbet blir jag för rastlös, är ju annorlunda om man är fler som äter, då är det lättare att stanna av och verkligen sitta dom där 30 minuterna.

Imorgon ska dom åka på utflykt så ingen lunch och ingen mellis och jag funderar om jag ändå ska gå ner till 6.00 och städa undan, då kommer jag att vara hemma vid 8-9 nån gång eller om jag ska gå ner till kl 09 och då vara klar till 11-12, känns som om jag heller går ner vid 06 om vi vill hitta på att göra nåt annat på dan. Blir mer ledigt då tror jag. 

Skåningarna dyker förbi en sväng imorrn kväll på väg norrut, har fått ihop en liten kasse med tröjor till Jocke men har inte mycket kvar av 98-104, tror jag rensade ut mesta redan förra sommaren, Zedd är ju 117 cm lång och kört några tröjor 110-116 men dom börjar bli korta i ärmarna så dom skickar jag med, han får något att växa i iallafall. Kul att träffas en snabbis :D




Inga kommentarer: