2014-09-02

Jisses va grejor det har hunnit hända på ett par veckor!!

19 juli var förra inlägget ifrån.

Jag har verkligen inte haft tid alls för min älskade lilla blogg.

Efter 5 veckors sommarjobb hade jag 3 dagar ledigt sen började jag ett långvik nere på skolan som sträcker sig fram till jul sen får vi se vad som händer efter det.

Jag älskar mitt jobb!!!

Det är massor att få ihop och rodda ihop men det ger så vansinnig mycket energi och ork och glädje och jag jobbar med ett gäng jätteroliga tjejer.

Inte en enda dag sen jag började den 7 juli har jag vaknat och känna att jag inte vill gå till jobbet, att jag var för trött, för ledsen, för slut eller what ever.

Jättetidigt för mig som är en tvättäkta nattuggla att kliva upp kl 05.30 varje morgon men det har gått utan problem, trött absolut men inte trött på fel sätt.

Nu har jag dessutom gått ner på 6 timmar. Framför allt för att det ska fungera bättre för killarna, mest av allt Tyr som har det riktigt tungt i skolan och inte orkar 6.30-16 som det blir vissa dar om jag jobbat 8 timmar. Nu kommer jag att jobba 7.30-14.30 och då hinner jag städa Klubben innan frukost 8.30 och sen är jag i köket resten av tiden och det känns så jäkla super att jag blir alldeles till mig. :D :D

I övrigt så har vi det rätt mycket hemma, framför allt med Tyr och få hans skola att fungera, vi har möte nästa vecka så får vi se hur det blir efter det. Elric funkar jättebra i skolan och hemma, hans medicin har gjort underverk och han säger själv att det är otroligt skönt att det inte surrar hela tiden i hans huvud. Zedd har börjat sin näst sista termin på dagis, på en ny superfin avdelning som heter Fjärilen, allt är nytt och ljust och högt i tak.

Nu ska jag fixa ordning lite fika åt grabbarna och sen stoppa i säng dom.


1 kommentar:

Annie sa...

Visst är det hemskt när man fasar för att gå till jobbet! Den känslan kan förstöra hela ens liv... Vad skönt att du trivs så bra nu med allt - vissa stunder är ändå livet ganska härligt:)