2011-09-06

Sjuklingar

Både T och Z hade feber och mådde kynnigt värre imorse med hög feber och lite småilla. E åkte till skolan med Roger iallafall och vi andra gick och la oss igen.

Farmor kom vi 12.30 och jag åkte fram till HC där det konstaterades akut bronkit och jag fick cocilicana, åkte och köpte glass och åkte hem till mina grabbar.

Lekt, käka glass, lite alvedon, lite sova fram till 15.30 då jag lämnade dom till farmor igen och åkte till ett möte med A & F. Tog faktiskt en hel timme, trodde inte det men kl var 17.10 då jag hämtade E på fritids och sen åkte vi upp på köpis, hämtade medicin och sen blev det middag på donken och sen hemma igen strax efter 18.30.

Då möttes jag av en skållhet T med en temp på närmare 40, i med en flaska vatten, av med alla kläder och så fick han en rejäl dos alvedon och sen sov han gott.

Z är dunderpigg så han får minsann gå imorrn, även E är pigg själv ska jag försöka vila så mycket det går men jag har så mycket jag vill och behöver göra så det går lite sådär med den där vilan känner jag.

Jaja nu ska jag iallafall ta min hutt och sen krypa ner brevid grabbarna och hoppas på en lugn natt.

Inga kommentarer: