2007-01-10

Hektiskt torsdag

Goaste prins pluppen fick för sig att det var morgon kl 5.45 imorse, kan ju säga att hans mor inte höll med och han har faktiskt skämt bort mig/oss nu under julledigheten med att sova dom flesta morgonar till kl 8 , så jag var lätt grötig i skallen imorse kan jag ju säga.

Men han var pigg och jätteglad och då kan man ju inte annat än att bli glad själv också,
iallfall efter lite gopussar och kramar i soffan och en kopp kaffe och en bulle.

Natten hade varit kall så ute var det som en isbana, vilket resulterade i att prinsen fick åka vagn hela vägen. Annars brukar han få gå ner till cyckelbanan, iallfall dom mornar som vi inte är jättesena, vilket har hänt ett antal gånger då hans mor inte är en morgonpigg och snabb människa före kl 10.

Efter dagis så kollade jag datorn lite och sen sov jag 40 min innan vi käkade lunch och kollade på Ugly Betty, helskön serie som verkligen kan få en att må bra. En Good-Feling-serie helt enkelt.

Sen så åkte vi och hämtade SYSKONVAGNEN!!!! kan inte fatta att vi faktiskt behöver en sån och att vi om 3 månader mer eller mindre faktiskt blir 4 i familjen :D

Den är så fin och jag längtar ännu mer efter lillebror så att jag får anledning att köra den, kommer att gå mycket i vår och sommar så gravidkilona hoppas jag ska bli lätta att få bort.

Åkte till farfars och lämnade vagnen där, kan inte ha den hemma för vi har ingen plats och jag vill inte att den ska stå i trapphuset i 3 månader innan vi får användning för den + att jag inte hunnit köpa nåt lås till den. Elric var redan där eftersom farmor hämtade honom från dagis.

Fikade lite och prinsen fick busa lite till med farfar innan vi åkte hem och släppte ut ligisterna, eller åtminstone en ligist, Storm, som hann vara ut ca 10 sek innan han fick tuppjuck och vrålade som en galning samtidigt som han snurrade runt i snöret i 120 knyck sen blev han lugn som en filbunke, kanske inte så konstigt efter allt snurrande, och parkerade sig på köksfläkten och började knacka med näbben och sa "kom in" ett tag, till Ellis stora lycka, han skrattar så han kiknar när Storm pratar, tycker nog att det låter roligt.

Lungt resten av kvällen och eftersom prinsen bara får sova 1 timme på dagen så däckade han utan protester fem minuter efter åtta ikväll.

Vi har kollat på Greys, spelat lite Rayman och så har jag pratat med mamma och nu så hägrar sängen. Är trött och öm i magen, lillebror har varit pigg idag och jag har känt han nästan hela dagen. Mysigt och tänk om 3 månader är han här!

Inga kommentarer: