2007-09-02

Kan inte, går inte, vill inte, nej nej nej!

Det är Elric´s favoritord just nu och idag har allting nästan varit fel och det har varit yl från morgon till kväll. Redan när han vaknade imorse kl 7 så började han tjuta och sen tjöt han fram till kl 8 säkert innan han plötsligt blev som en sol och jag och Roger stod som två fån och fattade absolut ingenting.

Dessa ungar, man blir inte klok på dom men tur för dom så är dom väldigt väldigt söta när dom sover ;)))

Gick ju spåret igår och såg jättemycket blåbär och lingon, plockade lite i en matlåda som vi hade med oss och idag när solen lyste så fint på förmiddagen bestämde vi oss för att åka och lämna Tyr hos farmor och sen åka upp och plocka lite till men naturligtvis började det regna när vi åt lunch så då tänkte vi strunta i det men då sken solen upp igen och vi åkte, men när vi kom till farmor med Tyr så vräkte det ner så det gav vi upp. Elric lekte med farfar och Kajsa medan jag och Roger fikade lite och efter att gett Tyr lite mat så packade vi in oss i bilen igen och åkte på "Dumper/Bulldozer" spaning uppe vid Köpis, dom har börjat jobba med marken till det nya och där finns således ett antal dumprar,traktorer,grävskopor och annat smått och gott som gör en fordonsgalen liten kille alldeles stum.
Förutom det andäktigt framviskade "DUMPERS OJOJOJ" när vi svängde upp på skogsvägen som leder fram till där dom står parkerade under helgerna.

Jag och Tyr stannade i bilen medans Roger och Elric gick ut och kollade på dom och tog lite kort till hans fotoalbum.

Väl hemma igen däckade Elric på soffan efter en skrikattack som hette duga, somnade mitt i vrålet, blev förvånade när det plötsligt blev tyst och då vi tittade in i vardagsrummet låg han på soffan och sov. Trodde då att han skulle va på bättre humör när han vaknade...

... FEL FEL FEL FEL FEL!!!!

snacka om übergrinig unge som vrålade mer eller mindre konstant från det att han slog upp sina blå ögon tills det vi gav upp kl 20 och hällde i han en flaska soppa som visserligen fick han att sluta tjuta men inte däckade han så efter lite tjollrande så fick vi han att lägga sig anting hos jag eller Roger i soffan och tillslut så somnade han liggandes på mig.

Har inte hört nåt från moster M idag, men igår fick jag ett sms där det stod att japanerna tagit i princip alla medaljer men att dom tröstade sig med körsbärsöl och belgiska våfflor med choklad och grädde :D

Nu blir det sängen så jag orkar med ännu en dustdag med trotsungen :D

Inga kommentarer: