2008-03-23

Dagens ord

är... DRICKNÖDIG :D

Elric var uppenbarligen törstig vid frukosten men kom inte ihåg vad han skulle säga så han klämde till med det uppenbara.

I övrig har dagen bjudit på strålande sol och lagom kallt så vi packade ihop oss och åkte till Siporexgropen men det var vi ju inte själva om precis så det kändes inte så roligt.
Blev väl där en 30 min iallfall innan vi bestämde oss för att åka vidare ner till dagis och grilla där istället, mycket lyckad dag även om vi är trött som stryk både jag och maken av nån anledning,
(kan ju beror på att R hade kramp och va uppe i natt och kanske pga att jag ökat medicin och så då våra småprinsar som helst inte sover längre än till kl 5.45 på morgonen ;) )

Elric och Roger tittade på hockey (vi vann ju faktiskt!!) och då klämde han i sig en liten skål med popcorn och 1 glas påskmust och sen trodde vi aldrig att han skulle sluta springa.

Sprang runt runt och bara skrek och tjoade för att mitt i allt ihopa slänga sig på golvet och deklarerar att nu "nu måste jag nog vila lite!".

Nu sussas det iallafall gott i soffan så nu blir det lite kvällis och lite tv och sen sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dricknödig är ett fint ord säger mer än törstig, man hör ju vad det är, sa det till Thea å hon körde med det när jag var å hälsa på, Fredriks komentar var att skicka in det till svenska akademin som ett nytt ord ! kram mormor