2008-06-07

Baconstekning :D

Här har vi haft det varmt i ett par dagar, idag stannade tempen på just under 30 g men igår gick den ända till 34 grader! Jag och Tyr strejkade och barrikerade oss inne i soffan med fläkten på högsta hastighet :D

Idag har Roger varit ledig och eftersom farfars och Elric är i stugan så åkte vi till H.vägen och slängde in en tvätt och la oss sen på gräsmattan och softade i 3 timmar!

Varmt men skönt och Tyr satt och njöt i badbaljan och sen somnade han en tag i vagnen och jag på filten.

Ingen aptit alls, nån av oss men lite kyckling och pommes och vattenmelon lyckades vi peta i oss innan vi packade ihop och åkte hem.

Stökade bort och tog ut pojkarna, la Tyr och så tittade vi på Arn, Tempelriddaren, har tänkt titta på den länge men har inte haft tid eller ork men nu passade vi på och den var bra, inte världens bästa men helt klar godkänd för att vara en svensk film. Så den rekomenderar jag varmt.

Näpp nu blir det sängen. Sov så gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha....skrattar lite när jag läste.....Jo jag ska kolla så de inte får vatten i öronen.....;)
Eller så sätter vi en massa vatten i deras öron å skrattar när de raglar....(nä, skojar bara......=)

Håll tummarna för oss i morgon när de badar.......ska väl vara lite ljummet vatten va?

tack för tipset!!

kram!