2008-06-19

Sommarlov

Idag stängde dagis och öppnar inte förrän v 33 (tror jag eller om det var 32?) så nu har Ellis sommarlov. Inte något höjdarväder men det har iallfall inte regnat så vi firade det med att gå upp till farfars och fika efter dagis, ungen som aldrig tidigare har gillat fikabröd klämde i sig 2 rätt stora skivor sockerkaksskivor innan han deklarerade att han minsann var full i magen.

Sen var han och farfar i garaget över en halvtimme och lagade hans foppatoffel som tappat ena plutten till bandet, dom hade letat på dagis men inte hittat den och det förstår jag, en liten svart gummiplupp, hur lätt kan den va och hitta? Farfar löste det hela med en skruv iallfall så nu sitter den på plats igen och killen är supernöjd.

Efter den lagningen så gick vi ner på skolan och lekte på lekplatsen och plockade en midsommarbukett innan vi knatade hemåt, orkade inte laga middag så vi gick upp på Natti och köpte en Cappricosa istället, men när vi kom hem visade det sig att herrn minsann inte alls tyckte om champinjoner så dom fick vi pilla bort. Sen har vi bara varit ute och softat till kl 18.20 då vi gick in och och kl 19 var det gonatt för båda killarna.

Tyr har inte varit pigg idag, haft mellan 38 och 39 g feber och varit rätt hängig, trodde det var öronen först men har verkar inte ha ont i dom så antingen är det tänderna eller så bara en gammal hederlig förkylning. Annars så försöker han knata på lite och 3 små gaddar är uppe än så länge.

Dagens kommentar :
M (alltså jag) : Jag orkar inte springa, jag är ju en gammal tant
E: "fniss" nääää det är du ju inte
M: Inte?! va är jag då?
E: Du är bara en mamma ju! inte nån tant heller

Tack för det älsklingen min, det värmer hjärtat när man känner sig 80 år typ :D

Nu blir det fika och kanske ett ER om jag ids annars så blir det sängen och en bok.

Inga kommentarer: