2009-03-16

Skön långpromenad i vårsolen

Äntligen känns det att våren är på väg :D

Massor av cykelpumpar i träden, varm sol, ljumma vindar och slask i mängder.

Måste nog gräva fram galonisarna till ungarn för dom lär nog bli mer än dygnsura på dagis annars.

Elric har varit hos farmor och farfar så jag tog Zedd och Tyr i dubbeln och gick en sväng upp mot köpis, in en snabbis och köpte Blixtenpjuck åt Tyr i födelsedagspresent och batterier till min MP3 som la av halvägs till köpis.

Mamma ringde när jag va på väg ut och nu är biljetterna till norr bokade. 17/4 ska vi klämma in oss (jag och ungarna+mormor+moster Elin) och packning i en 3-bäddskupé på nattåget till Lule.
kl 6.55 på morron den 18/4 ska vi trilla av tåget med ungar,packning och diverse annat, tack och lov så är det ju slutstationen i Lule annars kunde det ha blivit lite...... stressigt minst sagt.

Sen var det ju det där med att ta sig från Lule till Gagsmark..... efter lite klurande så blir det nog buss till Pite och där möta upp med Erik och Iza, Erik med mamma och pappas bil och Iza med deras bil och så åka därifrån till Gagsmark.

Jag kan säga att jag är trött redan nu :D

Iallafall för att återgå till dagens event. Småkillarna slocknade i vagnen och står just nu på altan och sover, tyr bör jag eg ta upp men jag ids rent inte, han få va uppe ikväll istället.

Nu ska jag börja klura på middag, inte den blekaste men det finns nog nåt i frysen som vi kan fixa till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt gumman du ska nog se att det här går bra, kram mamma