2009-11-29

Jag är imponerad

av alla ni som hinner/orkar blogga varje dag.

Jag hinner inte!! Nog för att jag oftast har datorn på men jag SITTER inte vid datorn många minuter. Jag springer förbi, kastar ett öga på FB, skriver kanske ett snabbt inlägg om nåt, mjölkar en ko, hugger ett träd eller nåt annat dylikt. Läser ev nåt inlägg på nån av mina favvo bloggar och sen springer jag vidare, i jakten på barn, kaffe, fåglar, plock upp, diska, laga mat osv.

Kvällarna då?? Jodå för all del, om barnen sover, vilket dom sista veckan INTE gjort.

Lite sammanfattning ska jag försöka orka med nu, kl 01.46 29/11 2009, 1:a Advent!!

Tisdag 24/11 : Panik utbryter när vi vaknar 08.20!!! Hur i f-n gick det till???
Välling utdela i raketfart och så även frulle till Elric. Jag klär på mig och dricker en kopp te i farten. Farmor anländer, krånglar på Tyr kläder under lite protester men 8.50 är han och Farmor ute genom dörren. Jaga reda på Zedd (enklast är egentligen att öppna toadörrn, då dyker han upp inom 10 sek oavsett var i lägenheten han är :D ) klädbrottning, Elric har klätt sig själv och det var helt ok idag, ibland får man börja om men idag blev det ok :D

Strax före kl 10 är vi ute genom dörren och instuvade i bilen och styr kosan mot sjukan. Kommer otroligt nog i tid, mer eller mindre och får vänta en liten stund innan en jättebra Optiker kommer och ropar in oss. Ögonen kollas och Elric är jätteduktigt men redan där och då är det rätt uppenbart att nåt inte är ok med hans ögon. Han får otäcka ögondroppar och så får vi vänta i 40 min för att dom ska hinna verka och sen en jättetrevlig ögonläkare som bekräftar det vi redan insett, att Elric behöver glasögon. Hans ögon är olika och har brytningsfel, inte nå jättemycket och glasögonen kan nog räta till det.

Ner på stan och jag och Zedd möter upp Linda och en mammaledig kollega till henne för lunch och Roger och Elric går in på Synsam och efter många nej, aldrig, jätteful osv hittar han så bågarna med stort B, han är jättenöjd och vi kommer att få hämta dom 1/12.

Dagen i övrigt går i typ 110 km/h, jag och Zedd är hemma strax efter 15, nån timme senare trillar Tyr innaför dörren med farmor på släptåg, middag, bus, gos och sen natti natti.

Onsdag och Torsdag vet jag inte vad som hände, har ingen koll alls. Torsdag natt var vi iallafall upp till 01.30 av nån ogrundlig anledning så var det inga barn som ville sova!!
Dock ville jag och Roger sova men det gick ju inte.

Fredag var det ju meninge att Ellis skulle till Kyrkis men det gick ju inte då man är uppe halva natten och han vaknade typ när han skulle vara där så eftersom hela familjen var jättetrötta så blev det en lugn fredag, med pizza och mathandling på eftermiddan.

Och det är våran vecka i ett minimalt nötskal.

Puss och Kram

Inga kommentarer: