2010-04-02

Sköna ungar :D

Elric och Tyr har varit ute själva idag på baksidan. Själv har var man varit halvt i koma pga elak jäkla förkylningen. Gick toppenbra och det var ytterst lite vrål och tjut. När dom kom in så frågade jag vad dom gjort ute.

E : Vi såg ett TROLL mamma, ett jättestort TROLL, där borta i skogen (viftar ner mot ån)
M: Oj ett troll, lät lite läskigt det, synd att mamma missade det
T: tjoll, rädda tyr, sååå ll arka han i aaassslllleeetttt!!! sagt med darrande röst och uppspärrade ögon, han såg helt enkelt livrädd ut!!
(översättning : Trollet skrämde Tyr så Elric sparkade han i arselt!!!)
M: Nämen fy, inte får trollet skrämma mammas Tyr heller
E: Nääää precis så därför sparka jag han i assslet mamma! säger stoltaste storebrodern ever med rejält flin och sen tittar dom på varandra och fnittrar hysteriskt.

Det mina vänner är vad man går runt på när man har bihåleinflammation, ont i varendra liten jädra muskel som finns, inte sovit ordentligt sen vem vet när, har en svacka rent allmänt och dom i vanliga fall är mer i luven på varandra än dom är sams.

Å så får man ett sånt här guldögonblick och man bara smälter och tackar övre makter för att dom här ungarna är MINA!!

Och guldkommentar nr 2 kommer från Elric.

Igår gjorde vi trolldeg och pysslade med, han satt och pulade med en lerhög och sen ser han nöjd ut och berättar stolt att han minsann har gjort en.... snoppgubbe!!! (han har ju roligt nog kommit in i den fina kiss och bajs perioden och tycker allt med snoppar är hysteriskt roligt)
Jaha ja men ok då, vi torkade alla lergrejor och efter middagen idag så skulle dom målas.
Vid middan sitter jag och ser uppenbarligen lite tankspridd ut varpå Elric spänner ögonen i mig.

E :"mamma va tänker du på?"
M :" Inget speciellt, jag tittar mest efter killen som snart kommer och köper pippin"
Elric är tyst en nanosekund och sen kommer det
E: " sååå du tänker inte på min snoppgubbe då?"
Jag höll på att sätta maten i halsen och i samma stund ringde det på dörren så jag bara skakade på huvudet och försökte hålla mig för skratt.
När killen en stund senare åkt och jag återvänder till maten så berättade Roger för mig att efter jag lämnat köket hade han spännt ögonen i han också och frågat om han inte tänkte på hans snoppgubbe? Roger hade då försäkrat han om att han verkligen inte tänkte på hans lerhög som såg ut som en snoppgubbe (hur nu en sån eg ser ut?) utan den kunde han lugnt få ha för sig själv.

Den blev senare målad i dom patriotiska färgerna gult och blått :D

Och han är hysteriskt nöjd med den, själv fasar vi för att den ska behöva följa med till dagis på tisdag då dom har "ta-med-sig-en-leksak-dag".


Må så gott.

Inga kommentarer: