2011-01-05

åhh så åker vi upp.... och sååå ner....

Lite berg och dalbana har det nog varit idag. Jag ska ha pisk för att jag strular med medicinerna.

Har ju inte avgett nått nyårslöfte men tror att jag ska ha det som nyårslöfte.

Att sköta medicinen. Det är inte som att det är jobbigt, jag har en egen medicinman som sköter min dosett så allt jag behöver göra är att lyfta på dosetten, öppna dagens lucka, skaka ut en liten hög med piller, stoppa dom i munnen och skölja ner med vatten.

Jag tror jag ska göra mig en tablettkalender. Ja minsann. En tablett och en chokladbit i en färglad käck fyrkantig låda.
Det är kanske det som krävs för att jag ska komma ihåg att ta medicinen.

Att jag helt enkelt pimpar dosetten :D

Får som bra idéer så här på kvällskvisten känner jag. Kan ju vara tröttheten som sätter in också.

Annars har vi haft en bra dag. Vi tre som var hemma. Badningarna och diskningarna har jag totalt tappat räkningen på men det var väldigt mycket vatten idag.

Otroligt mycket vatten var det också i den blöja som jag och Tyr hittade i toastolen nere när vi skulle borsta hans tänder.

Tyr tittade på mig med stora ögon och sa " men hedd då!!" och så suckade han.

Tyr har haft en jobbig dag med lillebror idag.

Zedd har nämligen kissat på hans flodhäst Nalle.

Han kom och bar han i svansen och med gråten i halsen " mamma, hedd ha issat på Nalle" ( Tyriska för att "Zedd har kissat på Nalle) och sen blev det jobbigare ändå.
För om Zedd har kissat på Nalle, ja då måste faktiskt Nalle åka tvättmaskin!

Och ni som känner Tyr vet att det absolut värsta som finns i hela universum är en tvättmaskin.

Men tillslut så fick jag låna Nalle och stoppa han i tvättmaskinen och när han kom ut var han lite tuffsig och blöt. Så nu sover han på elementet med en handuk över sig och imorron då ska han få ett plåster också.


//over and out. sleep.tight.and.dont.let.the.bedbugs.bite!

1 kommentar:

Mia sa...

Ååh stackars Tyrisen då, tur det gick bra för Nalle ändå :) kram på er