2013-06-12

Bodö 4-10 /6

Så bar det av till Bodö i nordnorge.

     Lilla planet till Trondheim

      Stora planet till Bodö


Helt underbar utsikt på väg norrut. Berg och vatten i princip var man än tittade 



Inflygningen mot Bodö var en upplevelse då man kommer in över havet och flög riktigt nära vattnet innan man plötsligt såg landningsbanan..

Resten av tisdagen blev lugn. Tog en promenad ner till hamnen i Skivika kl var ca 23 men solen stod högt.




På onsdag var vi till Elins barnmorska och kollade lillräkan. Allt såg bra ut och vi handlade grillade kyckling, åkte hem och gjorde sallad och åkte till en strand som heter Ausvika (?).

Turkost klart vatten, snäckstrand och omgiven av berg. Helt betagande vackert men vattnet går inte bada i, knappt doppa tårna, det är så kallt att det isar ända in i benen.


Men varmt och skönt på stranden, satt där i nästan 3 timmar och bara va. Jätteskönt att få egentid med Elin.

Onsdag natt kom mamma och Napoleon in drällandes.

Torsdag gjorde vi stan osäker :D och mötte sen upp Rajje för en glass vid hamnen och inhandling av färska räkor som vi tog med oss till Ausvika. Godaste räkorna jag ätit. 



Nappe njöt av sanden och grävde stora gropar som han stoppade ner skallen i.


Fredag..... kom jag inte ihåg va vi gjorde men tror det blev dåligt väder då, lördag likaså, bara umgicks, tog en promenad runt Skivika.



Lördag natt blev Elin inlagd och på söndag morgon kickade förlossningen igång. Så hela söndagen spenderade jag i ett förlossningsrum på ett av dom mest deprimerande sjukhus jag sett men belöning för oss alla men i synnerhet för Elin och Raymond blev :


En underbart söt prinsessa som såg dagens ljus kl 00.35 med ett ilsket vrål.

Lilla fina Natalia Maria Aas 3989 g och 52 cm över havet. 

Jag fick den otroligt stora äran att följa hennes väg ut till oss och fick äran att spendera den första timmen med henne innan hon fick återförenas med mamma och pappa på uppvaket eftersom den lilla sessan fick plockas ut med kejsarsnitt.

Hem och packade ihop mina saker och sov ett par timmar innan jag åkte tillbaka till BB för att säga hej då innan jag åkte till flyget.



En fin vecka i Bodö som jag är mycket glad över att jag kunde göra.





Inga kommentarer: