2009-09-10

Frukostsamtal

"Mamma, ska vi flytta nångång??
" eehhh, ja jo ska vi väl kanske, hurså? vill du flytta?
" ja, det vore roligt, jag vill flytta till Briggen Gerd!"
" till Gerda!? Båten? nu menar du Alderholmen eller hur?
" nä, till båten, det vore jättecoolt."
" jo det vore det väl, ska du flytta själv?
" nä ni andra också.

Pappa kommer in samtalet.

" Du får spara pengar då så du kan köpa den, va tror du den kostar?!
"340 miljoner minst!!!"
" oj hjälp, har du så mycket pengar kan du säkert köpa 10 Briggen Gerdor
"nä pappa jag behöver bara en."

3 kommentarer:

carola sa...

ja vi har haft superskoj..
Länge sen jag skrattat så, vi har knäppt så sjuka kort så vi sitter och skrattar för fullt..'

Vad tyckte Elric om kyrkis??
Hoppas vi ses i veckan igen, såg du min möss tävling på bloggen??
kram och sussa sött

Anonym sa...

hej på er, gott med smågodis på prinsarnasblogg, kram mormor

carola sa...

ijapp jag kommer ner..
Behöver packa men lite vila och trevlig folk behöver jag också..

Tar ev en prommis först sen går jag ner till 10 kanske.
Hoppas du har ork att dyka upp..

Det är nils och agnes tredje termin på kyrkis så vi gillar det:)
sov gott nu