2009-09-05

Lite om Tyr

När det regnar ute säger han "ledset"
Han avgudar pappabilen och bussar.
Han kan vara ute på gräsmattan och leka när han fryser till is för att han hör en buss
uppe vid vägen.
Han älskar när man skrattar åt honom, en riktigt clown.

Häromdagen blev han utvisad till pallen i köket efter att ha gett brorsan ett rejält tjuvnyp.
Jag sa åt honom att sitta still på pallen tills timern pep.
Vänder mig om och hör då hur busen säger :
"pip pip" " klar nu"
Blev så full i skratt att jag var tvungen att koncentrera mig jättehårt när jag vände mig om
så han inte skulle se hur rolig jag tyckte han va.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken liten busunge...
Känner igen det där med clown, det är Melker med.. Är det en lillebrors roll kanske?!

Anonym sa...

ge lilla gullungen en mormor kram