2012-12-10

" Jer du barfota onge???!!!"



" Ja"
"varför?"
"jag glömde sockorna i jympahallen"
"ok. men du tyckte inte att det fattades nåt när du kom upp i hallen och satte ner fötterna i skorna?"
"nej"
"nej.... alltså..... nej.... du tänkte inte typ "oj kändes konstigt, kallt, kanske lite fuktigt. oops glömt sockorna!"
"nej"
"inte det inte. vad gjorde ni efter jympan?"
" gick till fritids och lekte en stund innan vi gick ut"
" och inte ens då tyckte du att det var lite..... kallt utan sockar?"
"nej"
"så du fryser inte alls om fötterna?"
"nej"
"ok. men imorrn vore jag tacksam om du har sockor på dig när du är ute och gärna fleecen också.
(djup suck) "ja men okej då."

Alltså. Nog för att jag är frussen av mig och jag alltid tänker två gånger innan jag tvingar på barnen för mycket kläder och jag vet att han är en varmlort. Men UTAN sockor i skorna i drygt 2 timmar i -6 känns inte som en jättebra grej, även om han har varma skor så kan det fan inte vara skönt!.

Inga kommentarer: