2013-12-18

När man känner sig som den uslaste mamman i världen


Stress och jag är inte bra kompisar.
Stress och jag borde inte ens vara bekanta.
Helst borde jag inte vet vem eller vad stress är.

Idag fick jag dessutom besök av nån idiot som tyckte att klart du ska fixa iordning sovrummet innan ni åker.

Den idioten tror jag bestämt heter mani och hon och stress är BFF så det skriker om det. Där den ena är , där är den andra också.

S&M gör mig till en arg mamma :(
En sån mamma jag inte vill vara :(

Anledningen till S & M besök vet jag solklart om men jag hinner ändå inte låsa dörren.

Det är jul. Ekonomin är rätt körd. Jag och barnen ska åka norrut. Det är mycket folk, mycket intryck, har ingen aning om hur barnen kommer att ta resan, hur jag kommer att ta resan, om allt kommer att vara i tid. Dagen efter vi kommit till norr måste jag dessutom till stan eftersom jag inte är riktigt klar med klapparna och inhandling av julmat. 

Jag kommer att vara arg och trött och ha ångest i hela kroppen på söndag, min strategie för överlevnad är mat, soffa, ute med barn och djur. Och andas.

Idag har jag varit en bitvis arg mamma men också bitvis snäll mamma.

Jag har kört 2 banor på tvspelet med E. Busat i duschen med T och Z.
Gjort tomtegröt till lunch.
Hoppat i snöhögen bakom ishallen.
Tittat på en grävskopa i 10 min.
Lät hela grabbligan somna i soffan till Piraterna.

Nu ska jag sova, ty morgondagen väntar runt hörnet med ett späckat schema.

Puss å kram


Inga kommentarer: