2007-02-12

Namn bestämt

men inte åt lillebror, eller ja det är nästan bestämt åt han oxå men det tänker jag inte tala om ;D

däremot så har vi namn åt dom små ligisterna som fyller 8 v idag, alltså pippisarna.

Lite roligt så har vi smeknamn åt dom oxå så här följer det.

Äldst och Frälst är Talon
Gul och ful är Pazuzu
Skallig och mallig är Cyric

Sen går dom under namnen, Fatty Dragon, Skinny Dragon och Baldy Eagel oxå :D

I övrigt så har Ellis varit på dagis idag, farmor har varit jättesnäll och både hämtat och lämnat han själv gick jag och la mig när han åkt till dagis och sov nästan 2 timmar! så jätteskönt men lite skum i knoppen blir man.

Haft en tråkig dag, rastlös och uttråkad, tittade visserligen på en film som var jättebra men före och efter det så var det bara tråk tråk och åter tråk.

Lite mer livat i holken blev det ju när pussprinsen kom hem igen så då hinner man ju inte ha tråkigt.

Vi har slutat med hans astmamedicin nu oxå, ska prova att göra uppehåll ett tag för han blir så överspeedad av medicinen att det inte funkar, han kan inte varva ner eller stanna av för fem öre och det blir slitsamt för alla i familjen. Håller tummarna att det funkar och att han kanske inte behöver den.

Lillebror verkar må bra, knölar på så gott det går därinne men jag börjar bli gode less. Jag har ont, kan inte sitta, gå, stå eller ligga som jag vill, kan inte gå ut och gå nåt och därför pekar vågen ständigt uppåt och då blir jag deppig för det och tröstäter vilket då ger en ond cirkel, ingen aptit för mat utan helst skulle jag leva på te/kaffe och polarkaka med massor av smör och ost på!

Skönt att veta att jag inte kommer att behöva gå över med han iallfall utan att han snarare kommer om ca 6 -7 v och det känns väldigt bra, kan iallfall börja se slutet på det hela.

Nä nu blir det soffan och Cityakuten sen så blir det nog sängen , är trött och inte alls på humör så då brukar det vara bästa att sova.

Inga kommentarer: