2007-05-30

Liten mix av Perssons

Bilder från förra veckan, det var rätt dåligt väder och nordliga kalla vindar men 2 besök i lekparkerna blev det iallfall och lite bus hemma hos farfars.

Ena dagens utflykt blev dock lite ledsam på hemvägen då Elric dök ner i ett hav av brännässlor, tur nog så var dom väldigt ljusa så dom brändes inte så jättemycket, men han blev väldigt röd och prickig om händerna och lite på kinderna.

Och så har ju lilla herrn, även om det inte framgår på nån bild här nere men jag ska ta en och lägga in så ni får se, lyckats med att få tag i hårklippen och klippt sig själv, och det utan förlängningen som gör att det som minst blir 3 cm stubb, vilket är helt ok och det som han brukar ha under sommaren men nu är det rakat ända ner på hårbotten, han gjorde en fin rand i mitten så det var bara att fortsätta att raka bort restan av håret.

Vilket lilla herr LL inte tyckte va ett dugg roligt men gå omkring med en kal rand mitt på skallen går inte hem hos mamman och pappan så under mutor, hot, tandagnisslan och stora tårar så rakades resten av kalufsen av.

Annars så är det bra med pojkarna, Tyr kräks en hel del vilket blir drygt eftersom det blir vansinnigt mycket tvätt, annars sover han eller hänger på mamman eller pappan mest. Sen rinner hans högeröga en hel del och han är snuvig med jobbig täppt näsa.

Elric lite lite snorig men inte alls som vi övriga i familjen. Han pratar så det sprutar ur munnen på han och oftast är det som ett litet eko här hemma, jag och Roger kan prata om nåt och så hör man han säga alla ord vi säger :D

Har även börjat lägga ihop meningar och det är så roligt att höra och se att han kan komunicera bättre med oss, man ser hur glad han blir då vi förstår han på gång.

Lite ex : " mamman puppun kata" = Mamma titta pippi som är en skata
"pappan tyr ämma" = Pappa och Tyr är hemma.
Vatten, katten, datten en ramsa han och Roger kör när dom ska sova.
Ugglan säger "ho ho" vilket han säger med värsta södermalmsdialekten :D
Alltså en väldigt fisförnäm lite uggla :D :D

Mamman och pappan är som sagt ochså förkylda, igen, för sjuttielfte gången känns det som och pappan har dessutom fått tillbaka den förbannade sårfebern så nu blir det jodosorb igen och så hoppas vi att det går tillbaka annars måste han ringa och tjata på kirurgen och dom är så dryga........





Älskade pojkarna våra!




Pappan och LL gungar.

Mamman ska beställa "pat"

Älsklingarna, pappan och LL



LL COOL J :D



Tyr sussar gott

Elric blev liten och ville ligga i vagnen och ha Tyrs napp

Älskade Ellisgrodan

Va nu, ska du ta mer kort! Jag är så less på att sitta här

Tar du upp mig och kramar på mig omedelbums om jag

slutar skrika så du kan ta kort?

Ok då, skynda dig då mamman.

Charliehjärtat :D

Fikatajm

Fråga inte hur jag kom upp eller hur jag kom ner.

Elric blev upplyft av pappan han så det va ju inga problem där

Pappan med favvoleksaken, snurrpinnen!

Mia : Jag fick den att funka tillslut :D



Bara massa bus bus och åter bus



Här har vi svinggungan!



Lilla filosofen



Lilla snigel akta dig, akta dig, annars tar jag dig!



Hittade en fin stubbe att stå på och hoppa ner ifrån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga små söt pojkar mormor å morfar längtas kramkram