2007-08-23

Sötaste lilla Tyr

Han har ju gjort en radda framsteg sista veckan som jag har glömt att nämna.

För det första så har vi börjat så smått med smakisar, det första han fick smaka var lite potatis och morot med massor av smör och lite ersättning, gick ner, men lite skum konsistens i munnen verkade han tycka.

Sedan i Söndags, 19/8, så höll vi på med lunchen i köket och han låg på golvet och snackade med sköldis i babygymmet. Då jag vänder mig om i 2 sek (ok då, lite längre var det säkert) och när jag sen tittar tillbaka så ligger han på mage! Jätteglad var han en liten stund sen kom han på att han satt fast där och då var det minsann inte lika roligt längre, då blev han tvärilsk och vrålade tills jag vände honom på rygg igen.
Sedan har han fortsatt så dom senaste dagarna, oftast blir han bara liggandes på sidan men ibland tippar han över så det är absolut på väg.

Sen en liten skitsak, verkligen en skitsak är att han igår (22/8) bajsade 2 ggr! Han brukar bara bajsa 1 ggr var 3:e dag ungefär och har så gjort sen han va nyfödd men nu med lite mer riktig mat i magen så blev det 2 ggr!

Hur är man funtad egentligen när man blir överlycklig för att ungen har bajsat 2 ggr och att det dessutom luktar... väldigt illa är en rätt mild beskrivning men jag blev det iallfall :D

Sen "snackas" det mycket och skrattas och lilla herrn är allmänt nog rätt nöjd med livet.

Här har ni lite nya bilder på älsklingen.



Visst är han för gó?

1 kommentar:

Anonym sa...

Goseunge momme längtar efter dej
puss puss