2012-05-09

Flängt runt i regnet har jag gjort idag.


Morgonen började med hysteri från Tyr om regnet som öste ner ut men med en filt över huvudet och med musiken högt så gick det tillslut bra att åka cykelkärra.

Efter lämnat Tyr och Ellis så cyklade jag till farfars och hämtade Zedd.

Lagom tills vi hade torkat så var det dags för cykeltur igen och nu spöregnade det rejält så jag kände mig lite som en dränkt katt när jag och Zedd klev in hos tandis.

Zedd var superduktigt hos tandis, roligas var nog att suga upp vattnet med dammsugarn :D

Han hade 10 fina tänder upp och 10 fina tänder nere men precis som Tyr har han grymma gropar på tänderna längst in så vi fick en spetsborste och ska även köpa Junior Flux i morrn som han kan skölja med och så hoppas vi att dom håller.

Han fick en liten söt krokodil/drake som heter Bettan :D

Hon fick också ligga i stolen och få tänderna borstade :D

Sen lämnade jag han hos farfars och åkte in till stan och mötte upp Elric vid sjukhuset.

Efter mycket vandrande och väntade och tittande på konstig skum sjukhusserie som gjorde alla ungar i väntrummet storögda så kom beskedet att ungen har nån konstig böj/vecka/ på trumhinnan.

Det kommer mest att märkas när han är förkyld och trumhinnan svullnar lite, annars ska det inte göra nån större skillnad för hörseln.

Jätteskönt att höra :D

Åkte hem och hämtade Zedd och sen ner och hämta Tyr på dagis och strax efter 16 klev vi in genom dörren, blöt som en urvriden trasa.

Resten av kvällen har jag suttit i soffan och dumglott. Typ :D

Nu sova för imorrn ska det nog bli skola. Tror jag.




Inga kommentarer: