2014-02-15

Deltävling numero 3. Göteborg.


Programledarna har tagit sig i kragen och idag gick det riktigt hyfsat, Anders såg ut som en jätte jämte lilla Nour men var fin i sin Snöviten klänning :D

Björn Gustavsson älskar jag, när han är inblandad så blir det humor och så fick dom äntligen till en meningsfull mellanakt med guldfärgade spermier som lekte vinter os.

Mina favoritgrenar var nog  Snöängelbattel och Siamesiska tvillingar backhoppningen.

Ikväll var det ett mycket blandat och ojämt startfält och det var rent krasst bara 2 låtar som jag gillade så pass att jag skulle vilja se dom i Globen. Den ena fick jag dit men den andra hamnade i andra chansen.


Nummer 1. Outtrigger. Min typ av hårdrock, lite för mjukt kanske men helt ok. Börjar med att stå i en bur med tvångsjacka och munkorg ala Lector får tummen upp av mig. Bra text, lagom mycket vrål och dom kommer att hamna i min spellista.

Nummer 2. Eko. Som svamlade om nån inspiration från norr. Fattade inte vad hon menade och låten föll platt och försvann bland dom andra. Lät mycket 80 tal och hennes hår gillade jag mer än låten. :D

Nummer 3. Oscar Zia. Överhypade Biber wannabe typ som får mig att grina. Typiskt dansa i V formation på en rökig scen, klappa på låret nära snorren (alternativet är att dra i den och jucka) och sjunga om "no party in my pants" Har sett tusen och en såna tidigare och den här hör till dom absolut sämsta.

Nummer 4. Shirely Clamp är en favorit, verkar vara en jordnära person som tål skämt. Otrolig röst och en stark powerballad. Som dock inte passar i mellon, men kan nog få en bra skjuts uppåt på listorna tack vara att den var med. Klänningen var dock apful, hon kunde nästan ha vart naken istället...

Nummer 5. State Of Drama. Han med krulliga håret kör samma gloögon som i fjol och det låter rätt likt, helt ok låt med en refräng som fastnar och som man kommer ihåg.

Nummer 6. Cajsa-Stina Åkerström. En duktig sångerska men helt fel forum och hennes låtar vill man sitta i ett mörkt rum och grina till, med andra ord ingen mello låt. Elrics kommentar efter hennes tal i introt att det är en obehaglig och skön känsla att stå naken framför någon annan var dock klockren. " men varför skulle man vilja det för?!"

Nummer 7. Ace Wilder. Om Ugglas och Sernholt skaffade barn så skulle deras dotter se ut så här :D
Ett skönt gung i låten som fastnade direkt och passar bra in Melodifestivalen. Jag och Roger kommer inte att bli förvånade om den här damen går och vinner hela skiten. Men hoppas att hon fixar till sig lite mer till nästa gång.

Nummer 8. Men herregud håller han på än?? Han kunde väl ha skrivit låten och låtit Jessica framföra den själv, då kanske det hade varit ok för hon tycker jag ändå sjunger riktigt bra men snälla Alban ge dig nu. Och övriga bensprattlar i neon och men dom virar in sig i varsitt lakan, nänä. Aptrist med vita kläder.


Det var som sagt fruktansvärt ojämnt och svårt som tusan att gissa men tillslut så gissade vi så här.


Roger trodde att låt nr : 1.5.6.7.8 skulle gå vidare och han hade 4 rätt där. Låt nr 3 gick vidare istället för 6.

Jag trodde att låt nr : 1.4.5.7.8 skulle gå vidare och jag hade också 4 rätt. Låt nr 3 gick vidare istället för 4.


Roger gissade sen.

Globen : 7 & 5
2:a Chansen : 3 & 8
Ut : 1

Jag gissade

Globen : 7 & 1
2:a Chansen : 5 & 3
Ut :8

Och resultatet blev att låt nr 3 och 7 gick till Globen. Jätteglad för 7 och spysjuk för 3.
Låt nr 1 och 5 åkte till 2:a Chansen och det var helt ok men jag hade ju heller haft nr 1 i Globen.
Och nr 8 åkte ut. Dom skulle inte ens ha gått vidare så det var jag glad för.

Nu ska jag ta mig en kopp te och fortsätta mitt maratontittande av Dead Like Me på Netflix.

Ha en fortsatt skön kväll folket.

Puss och kram




Inga kommentarer: