2014-02-08

Melodifestivalen del 2. Linköpiiiinnngggg


Kändes som ett svagare startfält än förra lördagen, Sanna, Stenmark, The Refreshment och Panetoz är väl dom som är stora. Eller som man känner igen iallafall.


Först ut idag var gruppen JEM, en grabb som jag tyckte försökte låta väldigt mycket som WillIam från Black Eyed Peas och två falsksjungande brudar. Låten påminner, i synnerhet i refrängen om David Lindgrens Shout It Out. Skinnbrallor är snyggt, om dom är som en andra hud, som ICE-T brallor. Nope!.

Nummer Två var ju Gävlegänget The Refreshment, och inget ont om dom. Dom platsar inte i mellon och det är inte min typ av musik men framträdande var helt ok. Kostymerna gräsliga :O, han i den gula såg ut som en annanas.... Plus ska han dock ha för grymma myggjagare :D.

Nummer Tre var Manda (the panda....) sorry men eeehhh???? Rapunzel goes 2000 tal typ. Är det hennes egna hår så är det ju häftigt men nja knappast eller?? Tyllkjolen var ju cool men hade hellre sett en mindre variant så människan inte hade behövt stå som en staty mitt på scenen och sen undrar jag över naglarna.... tänk om man råka klösa sig när man går på toa??

Nummer Fyra var den roliga gruppen som gav oss Dansa Pausa (som ungarna kunde sjunga i sömnen ett tag ) Panetoz. I mina ögon så är det en One Hit Wonder. Men tydligen är dom rätt stora och ungarna gillade den här låten med men jag blir stressad av ett gäng sprattelgubbar som springer omkring och skrik/pratar/försöker sjunga på scen.

Nummer Fem Pink Pistols..... verkligen? Kunde ni inte komma på nåt mer orginellt? Tyr sa efter en stund " mamma, den där ena tjejen, hon låter faktiskt som en kille när hon sjunger?" "Ja det är för att det är en kille" " Är det? Tycker han om att klä ut sig? Då kunde han väl sjungit som en tjej också?" Så tyckte mamman
också. Kändes lite som en mix mellan After Dark och Alcazar goes trans. Fick inget grepp om låten alls eller gruppen för den delen.

Nummer Sex, Sanna Nilsen är tillbaka. Oj så hon kämpar, få se om hon kommer hela vägen med den här låten. Klassiskt, stilrent, suverän pipa och hon kommer att vara i toppen på Globen men vi får se om det går hela vägen.

Nummer 7 Pretty Little Things, kändes som en tonårsrevolt, klä sig svart, måla sotsvart runt ögonen, hamra på en trumma och vråla lite i grupp. Visst är det kul med lite rock och hårdare musik men svårt att höra vad dom sjöng emellanåt och hårdrocksgrupp vete sjutton om jag tycker dom är.

Nummer 8 Martin Stenmark, punkarbralls och skinnpaj och så klämmer han i med värsta schlagerpowerballaden. Nja, låten var väl fin men inte min stil och jag tyckte det skar sig lite. Kul att han sjunger på svenska dock.



Roger gissade att 2,4,6,7,8 skulle gå vidare, 4 rätt vart det då 1 gick vidare istället för 7.

Jag gissade att 2, 4, 5, 6, 8 skulle gå vidare, 4 rätt vart det för mig med då 1 gick vidare istället för 5.


Sen gissade Roger

Till Globen : 4 & 6
Till 2:a Chansen 8 & 2
Åka Ut : 1

Jag gissade

Till Globen 6 & 8
Till 2:a Chansen 4 & 1
Åka Ut : 2

Dom som gick till Globen var nr 8, Sanna Nilsen och nr 4, Panetoz
Dom som gick till 2: Chansen var nr 1, JEM och nr 8, Martin Stenmark
Och nr 2, The Refreshment åkt ut.

Så 2 rätt till Roger och 3 rätt till mig. :D

För övrigt tyckte jag det var en helt ok show.

Anders och Nour var inte lika nervösa som förra gången, Nour mycket mycket snyggare än förra gången!

Clara kan dom bara spola ner för den där bruden kan jag då fan inte med!

Sean Banan... ja ungarna gick ju i taket och tyckte han skulle vinna hela alltet :D

Herreys!!!! Det var ju coolt att dom ställde upp :D Till skillnad från snorkiga ABBA, tror dom är grymt osams dom...

Thats all folks!!!

Ses nästa vecka i Gööötebooorg.













Inga kommentarer: