2014-02-22

Sista stoppet : Örnsköldsvik.


Så var vi inne på sista deltävlingen, det går fort om man har roligt sägs det...

Iallafall så idag jobbade Roger vilket gjorde att jag fick titta själv med 3 sockerstinna ungar (pga av den minsta ongens 5 årskalas.) så jag hade lite svårt att hänga med emellanåt.

Men nu kör vi!!

Nummer 1 : Alcazar. Nu tillbaka som en trio (eller det har dom väl varit sen ett tag) Magnus Carlsson verkar ha gett upp hoppet om Melodifestivalen. Häftig start med discokulan och det är en riktigt discodänga som passar bäst på discogolven men kan även funka i Mellon.

Nummer 2 : I.D.A Hon jobbar tydligen med att designa kläder, om jag hörde rätt, vet inte om hon gjort det hon hade på sig själv men det var snyggt. Sången däremot. Där finns det mer att önska, när hon slutat sjunga kom jag inte ihåg vad hon sjungit. Tycker nog att hon ska hålla sig till att designa kläder.

Nummer 3: Den överhypade Janet Leon. Jag begriper mig inte på henne. Här såg hon, och jag citerar min käre man "Hon ser ut som en läkare på fikarast" (sms konversation under hella mellon :D ) Förstår att hon saknar den hon sjunger om och det är absolut sorgligt. Men låten påminner om nåt annat och hon låter som en marskatt som har väldigt ont någonstans.

Nummer 4 : Ammotrack. Hårdrock gillar jag ju. Det här var inte riktigt så hårt som jag önskade men helt ok och den tog sig när jag hörde den en andra gång. Gillade scenen och framträdande i övrigt.

Nummer 5 : Men herregud vad är det här??? Och vad har du på dig? Steg du ur duschen och rullade in dig i den tomma toarullen och snodde upp håret i en knut? Har en kille långt hår så är det meningen att han ska ha det utsläppt! Och så kören i mitten, vad skulle den va bra för och det enda jag kom ihåg i låten var att han ville snurra nån runt.

Nummer 6 : Linda Bengtzing. Fläkt, guldbrallor och en jäkla ös! Inte alls det jag förväntade mig av fröken Bengtzing. Inte hennes typiska låt och det vore kul om hon kom en bit med den här.

Nummer 7: Ellinor Holmer, söt tjej, påminner lite om en musikal. Hade hon stått mot Ellen hade hon åkt ut men här sticker hon ut med en fin låt. Vet inte om det är nåt för Mellon men den är helt ok.

Nummer 8 : Anton Ewald. Inget ont om killen. Men jag är fruktansvärt less på dom här klonade dussinkillarna. Dom klär sig och låter exakt likadana och scenshowerna är nästan identiska. Ewalds låt från i fjol var dessutom bättre. Skickar vi en sån här låt till Eurovison glöms vi bort i dussinmängden.


Vargmust rules!! Dom kunde ju fått vinna hela skiten :D

Att dom fick dit Ledin va ju kul och han har gjort många bra låtar och varit med i många Mellosar men att kalla han bygdens sonson för att han spenderade sommrarna i Ö-vik hos sin farmor är lamt.

Och som vanligt kräks jag lite bara av blotta åsynen av Clara.


Jag gissade att låt nr 1, 3, 4, 6, 8 skulle gå vidare

Roger gissade att låt nr 1,4,6,7,8 skulle gå vidare

Och Roger kammade hem alla rätt :D

Sen blev det knivigare.

Jag gissade
Till Globen : 1 och 6
Till 2:a Chansen : 4 och 8
Ut : 7

Roger gissade
Till Globen : 6 och 8
Till 2:a Chansen : 1 och 4
Ut : 7

Där gick vi bet.

Låt nr 1 och 8 gick till Globen.
Låt nr 4 och 7 gick till 2:a Chansen
Låt nr 6 åkte ut.

Inte alls nöjd med det resultatet kan jag säga och Bengtzing förtjänade absolut inte att åka ut!!
Hade hellre sett att Edward åkte ut.
Är dock nöjd med att Ellinor gick till Andra Chansen med Ammotrack.

Nu ser jag fram emot Andra Chansen, där jag hoppas mycket på Linus Svenning.

Nu ska jag göra mina sockerråttor sällskap i sängen.

Puss och Kram














Inga kommentarer: