2014-05-11

Så står den där i hyllan



Den där älskade boken som jag fick i födelsedagspresent en varm sommardag i slutet av 80-talet tror jag. 

Samma dag eller någon dag senare åkte vi till Gotland på semester. Undrar om det var den sommaren jag också fick mina röda klackskor som jag aldrig ville ta av mig. 

Den här fina boken hittade jag på en loppis. Den är i superfint skick och jag kunde inte låta bli att köpa den.

Den riktiga. Min riktiga Mimmis bok är vältummad och står i bokhyllan i salen uppe hos mamma och pappa. 

Jag höll den i handen senast i sommras då vi var upp. 

Nu håller jag den här i mina händer. 

Ligger mellan mina älskade pojkar och läser kapitel efter kapitel.

Fortsätter efter dom somnat. 

Minns hur spännande jag tyckte Mimmi och Robertas äventyr var. Hur läskig den sura farbrorn var. 

Nästa gång jag åker upp tror jag min bok ska få följa med mig hem. 








Inga kommentarer: