2008-04-26

Mia 21-23/4

Den 22/4 damp det ner en Mia på besök, Elric var eld och lågor över besöket och sa redan på måndagmorron " att kommer mia nu?". Men tåget kom inte förrän 12 så vi käkade frukost och sen åkte vi in till Jungel City ett tag innan vi sen hämtade Mia, hade tänkt gå en sväng på JVM men dom hade stäng på måndagar, lite snopet men eftersom det var jättefint väder ute så åkte vi hem och satte oss på altan och myste istället och han fick visa Mia hur duktig han var på att åka sprakcykeln.

Tisdag lämnade vi Elric på dagis och knatade sen upp på Köpis, köpte en dress till lilla E och en solhatt till Tyr och en tröja till mig själv som jag ska ha på J:s begravning den 30/4.

Lunch på Ikea och lite smågrejor där innan klockan helt plötsligt var 13.30, tjurrusning genom Coop för att handla middag och sen hämtade vi Elric och knatade hemmåt. Även tisdagen bjöd på suveränt fint väder så Elric var ute hela eftermiddagen och härjade. Fixade käk och en slabang som vi bjöd över farmor på.

Onsdag fick han vara hemma eftersom Mia skulle åka hem på eftermiddagen, efter lunchen så packade vi en väska och gick upp till Sippan för att leka, men 2 skolklasser hade lagt beslag på hela lekplatsen så det var inte så skoj så istället blev det Allén vilket gick lika bra det. Lekte ett tag innan vi knatade hemmåt för middag och skjussa Mia till tåget.

I stressen som blev när vi skulle åka så råkade jag lägga min börs på biltaket och glömde kvar den på biltaket!, jag kom på det när vi klev ut vid station och jag höll på att kräkas :(

Fy fanken vilken panik, men vi gick upp och vinkade av Mia och tåget och sen åkte vi i racerfart hem men inte fanns det nån plånbok på parkeringen, för att verkligen utesluta allt så gick jag in och kollade men naturligtvis inte. När jag kommer ut pratar Roger i telefon och ta mig tusan så pratar han med en jättesnäll kille från Hagaström som hittat en plånbok efter Valbovägen :D

Tusen tack och en obeskrivlig lättnad for igenom mig när jag hörde det, så vi åkte och hämtade den och stannade sen på köpis och köpte glass som vi sen åt medan vi tittade på bilarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tur att det faktist finns schysta och snälla människor i den här världen som kan vara ärliga och snälla mot sina medmännsikor. För ibland kan man faktist undra :/
Och tu att du fick igen plånboken. Kram på er