2008-04-01

Diskussioner

Det är verkligen sant det alla säger att när dom kommer upp i 3 års åldern och börjar få lite koll på orden så blir det en hel del tokigheter och här nedan kommer lite exempel på Elrics prat denna vecka.

E:"När jag blir stor som pappa, så här stor (håller upp armarna ovanför huvudet) då får
jag sitta bakom ratten
M: "Ja det får du, vad ska du göra då?"
E:"Köra pappabil!"
M:"Va roligt, vad ska du ha för bil då?"
E: " Pappas, när han har kört den klart och ni är små, då ska jag köra den och så ska
jag skjutsa pappa och dig i den.

Trodde ni att den konversationen utspelade sig när vi var ute och åkte så kan jag säga att ni har
så fel så fel. Den ägde rum i duschen en kväll strax innan han skulle gå och sova så det var väl nåt han grunnat på ett tag kan jag tänka mig.

Sen har han efter att varit sjuk och varit tvungen att dricka en del alvedon lagt tilll sig med alvedon eller hostalvedon, hostalvedon är UUUÄÄCCCKKKK medan vanlig alvedon är ok.

Sen så var han övertrött i kväll och när man då inte får som man vill blir man väldigt väldigt arg viket pappa fick höra eftersom det var han som hade nattningen ikväll.

E:" Jag vill ha min mamma!""
P:" Jag hör det, varför vill du ha mamma för då?
E:" För jag tycker om min mamma!"
P:" Aha, jag är inte så poppis nu då?"
E:" NÄÄÄHH

Värmde i mammahjärtat även om jag ju vet att anledning till att han ville att jag skulle komma var för att han trodde att jag skulle låta han krångla, låter likadant fast tvärtom när jag har nattningen och han inte får som han vill, han har verkligen benfasta små krångliga rutiner den lilla herrn och som sagt är man övertrött så gör ju inte det saken bättre.

Tyr har det lite kämpigt med magen och med sommartiden, han sover inte speciellt bra och det är en strid på kniven att få han att somna varje gång, idag klev vi upp vid 6.30 och sen var han igång till strax före 11 då jag kom från psykologen, sov 20 min sen uppe till 14.30 då han sov 20 min till och sen var han vaken till k l 18 då jag la i säng han för han var så otroligt trött.

Hoppas han kommer ur den perioden snart och att det är en snabbt övergående fas för det är ju jobbigt för allihopa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligat snack lillkillen, tänk om man kunde höra allt dom tänker i den här åldern när dom håller på att upptäcka världen å allt är nytt å enkelt, kram Ellis från mormor

Anonym sa...

HAHA det var det bästa jag hört på länge... "när mamma o pappa blir små och jag stor ska jag skjutsa dom i pappasbil" Priceless :)
kram på er