2010-06-16

Shopping!!

Stilloftet här i Valbo ska stänga och det såg jag först häromdan så det blev lite panik eftersom jag har ett presentkort där på 300:- och handlar jag inget är det ju som att slänga bort pengarna.

Så igår efter vi lämnat grabbarn åkte jag och fina syster Elin och lilla Zedd dit för att kolla läget.

Läget var väldigt mörkt för inte var det mycket kvar så det blev många varv innan det tillslut blev 2 ganska stora engelska muggar, 1 liten vit sten och 1 tavla.

Sen Biståndsgruppen som ibland verkligen inte har ett jota men som idag visade sig vara rena rama fyndgruvan :D

Hittade ett par jättefina bruna shorts till mig för 35:-, en tröja till Ellis för 20:-, häftiga glas med söta grodor på, 4 för 10:-, en skolbänk av det gammla slaget (bild kommer) för 125:- och en handjagad liten gräsklippare för 50:-

Elin shoppade en jättefin knappt använd Everest jacka till höstens tripp till Norge, för ynka 175:-!! Trodde vi såg fel men tydligen inte :D Blev tröja och ett par snappsglas också.

Blev också lite kläder till brorsbarnen och en rolig grej till lillebror/storebror.

Efter det slocknade Zedd i bilen och vi stannade på Owes och införskaffade nya foppisar till Ellis som nött sönder sina.

Efter det stan och Ur och Pen för att utnjyttja vinsten jag fick av Roger i ett Vad vi hade tidigare i veckan och som jag vann :D

Sen lunch, hem och lämna Zedd och alla påsar, hämta barnen, hämta skolbänken, hämta Dixie och sen hem och svimma i soffan med kaffe en liten stund.


Sen röja och packa hela kvällen, Mia kom vi 20 så det blev det surr och te :D och så ramla i säng vid 00.30!


Kram och Puss

Inga kommentarer: