2012-02-26

Sportlov aka Slölov so far....


Eftersom jag gått 2 km idag, varav 0.5 km i snigeltakt pga av barn som gjorde hamburgare av alla isbitar han såg. 

Jag tyckte väl inte att det var en direkt kulinarisk höjdare med iskalla burgare men jag är inte den som tackar nej till mat inte.

Men för att komma till saken så är jag alltså mycket medveten om att det är en STOR FET SOL ute. Jag vet också att det faktiskt blåser lite, eller nä, faktiskt rätt så mycket iskall vind. 

Så därför tog jag som den envåldshärskare jag är det enhälliga beslutet att jag, hesa Gösta och fadern i huset ska tillbringa resten av dagen i soffan. Och icket röra oss en tum, förutom nödvändiga toa och kaffestopp förrän till kvällen när hesa Göstas snoriga lillebror Konrad ev återkommer från farfars.

Hesa Bertil är btw installerad hos morfars och rapporten därifrån innehöll en potatisbullsätande tiger, en hel fet lax och massor av snö i träden. 





Sa ju att det var sol ute!
men om ni kollar på 
min frilla ser ni
också att det blåser!



Hesa Gösta och fadern har soffhäng.



Inga kommentarer: