2012-11-25

Ack du ljuva söndag


Jag har ett teckensnitt som heter Helvetica. 

Bara pga namnet så måste jag använda det. Låter lite som Magica De Hex i Kalle Anka :D

Undrar om det finns en Himmel också och hur det teckensnittet ser ut??

Men för att spåra tillbaka till söndagen. Den som tar slut om cirkus 20 minuter.

Den började finemang med vrålande och stampande ungar. Ibland så känns det sjukt osmart att ha sovrummet UNDER köket.... 

Men iallafall. Min hjärna gick i strejk.

Ända till 10.20 då Zedd kom ner, kastade ett örngott på mig och sa " klä på dig mamma" "mamma, om du är en bebis kan jag hjälpa dig" och så försökte han sätta på mig byxorna innan han insåg att det var ett förlorat slag innan han ens egentligen hann börja. 

Efter en brunchliknande frukost så gav jag mig på det svarta hålet aka Hobbyrummet.

Zedd skulle hjälpa mig men efter ett tag lessnade han och blev mamma och eftersom mamma är den som bestämmer så bestämde han att jag var en bebis som var tvungen att lägga mig på madrassen i hallen och sova. När jag upplyste han om att jag inte var trött och inte så sugen på att sova sa han med ilsk röst " lägg dig ner nu!" sen satte han sig brevid mig och höll mig i handen och klappade mig på huvudet.

Tydligen är det så jag gör när jag nattar dom :D :D

När jag "sovit" i 5 minuter fick jag lov att fortsätta med svarta hålet och avfrostningen av två stycken frysskåp.

Efter diverse pauser för att hänga tvätt, äta lunch, mellis, dricka kaffe, hämta och lämna barn hos farmor, middag, leka kurragömma, bygga koja, dricka te, sätta igång tvättmaskinen och diska undan...

Så är nu hobbyrummet numera ett rum som man kan gå in i och faktiskt också dansa disco i.  om man vill förstås. 

Sen en välbehövlig dusch för man blir sunkig av att hålla på med massa gammalt skrot och äckliga frysar som nog inte sett en avfrostning på många år.

Söndagsgos i soffan med popcorn och rolig film innan grabbarna gick upp och la sig. 

Fast efter massa fnitter så hamnade en ändå i soffan och han ska det (inte) bli kul att väcka kl 07 imorrn.

Sov gott ni fina och och imorrn gott folk är det måndag :D








1 kommentar:

Patrik sa...

Hej!

Jag kommer från ett företag som heter Actionstudios, och vi har gjort en julkalender oberoende av SVT. www.24dagar.se är vår adress.

Vi såg att du har barn i precis rätt ålder, och vår kalender kan förhoppningsvis roa både vuxna och barn, så att hela familjen kan titta :)

(Barn under sju år bör nog ha en vuxen med sig i vilket fall som helst, för ibland kan det nog bli lite läskigt för de minsta. Jag minns själv när jag var fem år och var livrädd för SVTs 'Jul i Kapernaum'.)

Så förhoppningsvis tycker du att 24 Dagar verkar intressant och vill visa den för dina barn, och kanske till och med sprida den vidare till dina läsare! :)

Ha det fint! :)