2012-11-22

Jamen då vet jag det då.


Fick hem journalen idag.

Satt och pillade på den gode länge innan jag rev upp ett hörn. Pillade lite till och la den sen på skrivbordet och tittade på den.

Ska man eller ska man inte läsa sin journal??

Det är bara att kasta sig ut. Så jag har läst den och tja.

Jag är nog bara en vanlig Svensson brud med skittaskig självkänsla och självförtroende.

Dom har fått igenom bipolariteten på nåt vis fast det fanns vissa om jag förstod läkarspråket rätt som inte tyckte att det kanske kunde vara så utan helt enkelt bara dålig självbild och ångest.

Men hej, nu är jag bipp 2 inom sjukvården så då får det väl vara så. Men jag kommer inte att sätta min fot där igen. Dom måste fylla på mitt recept, men det går göra via telefon så då gör vi det och det årliga besöket ala 5 min går också göra via telefon. Jag är klar med psyk. Jag vill inte ha nåt med dom att göra och dom vill uppenbarligen inte ha med mig att göra.

Räcker journalen btw som bevis för arbetsförmedlingen eller måste dom ha ett specifikt intyg? Nån som vet??



Inga kommentarer: