2007-07-01

Första stugbesöket för i år 23/6

Inte nåt höjdarväder, som vanligt, men vi bestämde oss ändå för att göra stugpremiär eftersom vi var sugna på att fiska lite och Ellis längtade efter farfars.

Trevlig dag i det stora hela, även fast det småskvittrade mer eller mindre hela tiden och inte nån var på jättebra humör men vi hade inte ihjäl varandra och det är ju alltid positivt! ;)

LL ville hemskt gärna följa ner och "iska haj" som han sa, alltså inte fiska fisk utan i stugan fiskar man minsann haj!

Han tjöt av lycka när pappan håvade in första lilla mörten och utbrast glatt "haj!", hmm nja inte riktigt då och så var den ju yttepytteliten men LL tyckte minsann att pappan hade fiskat en "stooor haj!"

Sen började det regna lite mer och då ville han inte vara kvar så jag tog han och gick upp till stugan och lämnade han hos farfars. Sen när jag skulle gå ner igen så ville han ha en puss, en puss på munnen, efter att han fått det så vinkade jag och gick men hann inte långt innan jag hörde "mamma kjama!" så det va bara att vända tillbaka och ge gofisen en kram också.
Frågade om det var bra så och om jag kunde gå till pappa?, "aha" , det va bra, vink och slängpuss och så gick jag igen, 5 m hann jag innan ylet kom, "mamman kjam, sista gången!" "puss oxå"

Sen kom farfar och tog han så jag hann iväg, sen när vi kom upp igen så hade han brottat ner farfar på gräsmattan och var fullt upptagen av att busa.




Farfar klipper gräset under överinseende av
LL med snutten i högsta hugg. Vi va orolig att han
skulle tappa den och farfar köra över den med
gräsklipparn! Ve och fasa säger jag bara.



Fågelboet som dom har haft i vedboden.



1 fisk (mört??) av dryga 30 som vi faktiskt
fick upp, större delen mörtar (?) men även
4 aborrar och 3 el 4:a braxar även om vi miss-
tänkte att det var samma dumma brax 3 av dom
4 ggr.



Känna på "hajen"



Och sen hopp ner i vattnet igen.



LL funderar och tuggar på mellis



Knäpp Braxen som återkom, tror vi,
3 ggr.

Inga kommentarer: