2007-07-06

Ny kulinarisk maträtt ala chef LL å BVC ala Tyr

Här kommer receptet på Bröd m ketchup!

Tag 1 korvbröd, om möjligt direkt från frysen
Lägg korvbrödet i grillen ca 2 min.
Ta ut det när det är torrt och knastrigt.
Bryt i mitten så det blir 2 skivor.
Dra en tjock rand med ketchup på varje sida.

Ät och njut av den härliga smaken av ketchup och torrt bröd :D

Isterband och stekt potatis kom på 2:a plats efter den matupplevelsen kan jag säga :D

Efter den ytterst kulinariska lunchen som också komma att innehålla tvångsmatning av pappan med broccoli :D , så var det BVC dags för lillebrodern, första vacinationen och eftersom vi har valt att lägga till en vacination som ännu inte ingår i programmet så innebar det för lillkorven 2 stick i varsitt litet goselår :( och 500:- fattigare för mamman och pappan men det är det ju värt, för vad är 500:- om han får vara frisk????

Det var inte poppis med stick i benen, både mamman och LL grät i sympati med Tyr för usch va det nyper i mammahjärtat när dom har ont :(

Tyr keruben kom idag upp i fina 7040 g tung och 62 sköna centimeter över havet nådde han, förståndet kom upp i 41.8 om jag minns rätt.

Han väger mer än vad Ellis gjorde vid 3 mån, klår han med ca 400 g men Ellis klår å andra sidan Tyr i längden för Ellis va hela 65 cm lång vid 3 mån!

LL var jätteduktig och körde Bobbycar fram och tillbaka i korridoren medans Tyr och jag var hos sköterskan och då och då stack han i huvudet och förkunnade "mamman, Tyr, LL!" bäst att kolla så inte nån försvunnit under tiden ;)

I övrig så har det inte hänt sådär jättemycket annat idag, har inte varit så jättebra väder, molnigt och småskvitter om vart annat känns det som så vi har mest varit inne och lullat runt.

Tyr lite gnällig nu på kvällen men det är säkerligen dom där jädrans sprutorna som gör det så jag hoppas att han nu efter lite alvedon ska sova gott i natt och inte bli ledsen och må dåligt.

Pojkarna Persson sover hela högen, Tyr knoppade in vid 19.30, LL la vi strax efter 21, han hjälpte pappan att färga mitt hår först och sen ville han blåsa det torrt också, satt hos han ca 15 min sen kunde jag gå ifrån han och han somnade sen själv efter ca 30 min och pappan slocknade i soffan under filmen som vi tänkte se så vi stängde av så han får sova istället och så hinner jag fixa lite på datorn också.

Inga kommentarer: