2007-07-07

Spö... och Spö...

...regn mer eller mindre hela dagen

...straff för att man låter alla hemmafilmer ligga så att man inte har nån koll när, var och hur man spelade in dom och vi sliter vårat hår (återigen så får alla slita i mitt hår för vem i familjen har hår??, eller ok Tyr har ju lite fjun han med men han får man faktiskt inte lugg för han är så söt :D ) Sista vi förde över var Furuviksbesöket...

I FJOL!!!! alltså för över 1 år sen! vilket gav oss 6 band av hemmafilmande att tömma och föra över på videoband så det är vad vi pysslat med exakt hela dan.

Visst är det roligt att se hur liten och pluttig Ellis va, mysiga utflykten till Åby, hur magen med Tyr växte, julen, jessi, snö och pulkaåkning, mamma som kräks timmen före snittet med Tyr, kejsarsnittet (shit pommfritt va blod det kom!) ilsken, kletig och yttepytteliten Tyr, ännu ynkligare liten Tyr på neo med bandag runt handen, presentöppning av en trött-lagom-intresserad 2-åring, syskonmys, bobbycaråkning, myrletning, moster mia och en drös med andra galna upptåg, men fatta HELA dan...

Fast som sagt det va ju spöregn mer eller mindre också HELA dan så vi kunde ju ändå inte vara ute nåt eftersom den enda i den här familjen som äger ett regnställ, eller faktiskt 2 st är sonen och han vill inte gärna va ute själv så vi var ju ändå tvungna att va inne så då passade det ju rätt bra att göra bort det.

LL har harvat runt på altanen med både trampbilen, bobbycaren och trehjuling, den sistnämnd gick tydligen så fort att han var tvungen att ha cykelhjälmen på sig :D
Sen har han sparkat ballong, ätit lite lunch, 4 flaskor soppa och 2 1/2 pannkakor, haft egopsykos (vilket man märker i och med att ALLT i hela lägenheten helt plötsligt blir HANS, när han även försökte ta Tyrs giraffsnuttis med orden "MIN" så fick det räcka, iallafall en liten stund innan han körde igång igen men nu lät han åtminstonen bli Tyrs giraffsnuttis.) och så en miljon andra bus och hyss.

Tyrgosingen har mest snackat med grejorna i gymet, käkat, sovit, snackat lite till, käkat, kräkts, gosat, sovit,gosat, gosat, käkat, hysteriattack för att brodern körde in bobbycaren i soffan med världens smäll, jättegosat och slocknade sen av utmattning.

Slappaste dagen vi haft på jätteläng tror jag och det har varit nice och dan har verkligen sprungit iväg trots att vi inte gjort nåt.

Kollade klart på skräckisen från igår, shit va dom är dumma i huvdet, aldrig i livet att jag skulle utsätta mig själv för ett stort mörkt hus om man FAKTISKT visste att det spökade och att den "lilla" gasten inte var på speciellt bra humör.
Men johodå då springer vi in i huset och fundera på vad det kan vara som låter i mörkret??
En hint, idoter... SPÖKE!!!!

men den va rätt bra och det finns som sagt ingen riskt att jag kommer att göra som dom för jag har sett alldeles för många skräckisar för att vet vad jag ska göra och inte göra, men alldeles lagom kvällfilm när man eg är rätt trött.

Nu är det dag för nästa skräckis, braiga vampyrboken Biten av Kelly Armstrong den kan jag varmt rekomendera fast jag inte hunnit läsa mer än halva boken än och jag hoppas jag hinner med några sidor ikväll innan jag slocknar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Hmm ja visst är det skoj med ny kamera, men men det blev att lägga på kredit, men förhoppningvis som allt ser ut NU kommer ju gubben tjäna en del i höst så det blir väl bra när det väl kommer in pengar.
Våran videokamera fick vi ju köpa ny förra året då den pajade när vi var nere på Liseberg...

Anonym sa...

Ahhh Biten den e skita bra.. Jag läste ut den på en dag jag + att det finns typ minst 4 fortsättningar... bara en till på svenska dock =D blöta regniga kramar på er från norra norrland