2008-12-19

Idag har det varit en jobbig dag, en trevlig men ändå jobbig dag. Roger åkte och jobbade kl 8 och Tyr åkte till farmor redan igår kväll så det har bara varit jag och Elric och det behöver vi. Vi har för lite egentid, han och jag.

Morgonen gick jättebra, vi spelade hockey (HEJA BRYNÄS & MARKSTRÖM), matade alla djur, tittade på Pippi Långstrump för 511:e gången, skrev lite på datorn och målade lite, bla så målade han sig själv och Tyr, komplett med navel,armar,hår och mun. :D

Satte in Charlie och Storm, fixade lunch, käkade och sen åkte vi in till stan, vilket ju visade sig vara det dummaste jag någonsin gjort.

20 december och barnbidrag!!! hur tror ni att det såg ut på stan??

Fy fan va folk rent ut sag och dåligt väder på det dessutom, duggregn och grått gjorde att jag fick bita ihop redan när vi klev av bussen. Kände ångesten komma krypande då vi svängde upp på gågatan men vi tog oss till Åhlens, åkte ner på leksaksavdelning och hittade den muckla som vi ville ha till bebisen och Elric hittade en polishelikopter som han fick köpa.
Sen gick vi ner till stationen och fikade och tittade på tåg en stund innan vi gick till bussen och åkte hem.

Så skönt att komma hem igen, men obehaget håller i sig, mår apa rent ut sagt och vet inte riktigt vad det beror på, naturligtvis spelar graviditeten en viss roll, men sen känner jag ju att jag och Elric inte har den där kontakten som jag har med Tyr och det tycker jag är jobbigt, han verkar inte bry sig och det är huvudsaken. Jag frågade när jag nattade honom om han haft en bra dag med mamma och det hade han, han hade haft jätteroligt sa han så det försöker jag känna mig nöjd med.

Jag visade inte med en min eller ett ord hur jag mådde när vi var på stan, han kanske kände av mina känslor ändå det vet jag inte men jag försökte låtsas som om det regnade trots att jag eg bara ville lägga mig ner och skrika.

Sen är jag less, jag vill ha ut bebisen, jag längtar till jobbet, till min sociala bit och framför allt så känner jag inte ett dugg för att vara hemma själv, jag vill ha min älskling här hemma inte i Bomhus, även om det inte är långt så är han ju inte HEMMA!!

Allt det här bottnar mest troligt i graviditeten och jag är rätt övertygad om att bara Ojsan kommer ut så kommer det mesta att lättna. Och om inte så får jag ta tag i det ordentligt då.

Just nu ska jag bara försöka hålla mig själv ovanför vattenyta och fira en höjdarjul med mina älsklingar och sen så kommer Ojsan. :D

Nä nu har jag gnällt klart, ska lägga mig i soffan och kolla Cityakuten och äta en glass sen blir det sängen där jag har en varm och go lite groda som väntar. Tyr kommer hem imorrn samtidigt som Roger så då har jag huset fullt igen.

Inga kommentarer: