2008-12-29

Min dag.....

  • Upp kl 6 med Junior som prompt inte skulle sova en sekund till och nej pappa dög inte!
  • Käka frukost och tittade på "Pippi i rumden" (alltså Pippi på rymmen) för 511 gången.
  • Gav Tyr frukost, klädde på oss och åkte och handlade inför nyår och till bakilet jag drabbats av.
  • Hemma lagom till lunch som blev en Kyckling från MacDonalds, orkade rent inte göra nåt annat och den går faktiskt att äta, dock det enda på det stället som går att peta i sig.
  • Roger försökte söva en skitsur minior som vrålade så jag trodde grannarna skulle komma och fråga va vi pysslade med. 10 min sen gav Roger upp med orden "jag tror han vrålar ihjäl sig om jag försöker nå längre!"
  • Bakat 2 olika choklad chips kakor, 1 omgång Kolakakor, 1 panna Kärleksmums och en rejäl burk med Rocky Road godis, allt nogrannt undanstoppat och gömmt för att tas med till BB sen, ska jag ligga där och ha skittråkigt och ont (visserligen har jag ju en go bebbe att snusa på men jag kan ju inte gärna käka upp gofisen :D ) så ska jag minnsann ha nåt att svulla med. Vikten ska jag ta itu med 19/1 då det är stopp med allt godis (inte så svårt) och kakor (herregud hur ska jag överleva utan kakor!!!!)
  • Pratat med underbara syster yster och genom allt vrålande så hann jag uppfatta att hjärtat fått nytt jobb :D GRATTIS GUMMAN :D
  • Duschat med ungarna, dom "skurade" golvet, vilket innebär att man ger barnen ett gäng med svampar i varierande former och storlekar, pumpar ut lite badskum på golvet, spolar lite vatten så det blir riktigt halt och sen skjutsar man ungarna fram och tillbaka på golvet. Efter ca 10 min sån behandling är golvet skinande rent :D
  • Utfodrat ligisterna och stoppat dom i säng, 15 min för Elric och Roger och 10 min för mig och Tyr.
  • Pratat med brorsan via msn :D och ska nu alldeles strax ta lite fika och lägga mig i sängen och slöglo på tv.

Så vad har ni gjort för nåt idag????

Inga kommentarer: