2008-12-19

Snabb update

Har haft lite för mycket att göra här hemma för att hunnit skriva på ett tag men här kommer en snabb uppdatering av läget i det Perssonska hushållet.


* 11/12 : Firade Roger på kvällen med lussebullar, pepparkakor och paket. Roger hade tur och fick öppna 1/2 paket, resten tog Elric hand om och när han kom till sista paketet och även det största så utbrast ungen saligt " det är rent otroligt" och mer otroligt blev det då det visade sig att paketet innehöll en fiskelåda som fadern i huset länge suktat efter.

* 12/12 : Lucia med dagis kl 8, kallt och trötta barn och föräldrar men jätteduktiga killa som satt
stilla och lugnt framme med kompisar och fröknar och sjöng Luciasånger.
En liten tomte och en liten stjärngosse. :D

* 13/12 : Blixtvisit av mormor och mostrar, julbord på Stora Vall på kvällen med 2 sjövilda barn
som åt 5 ärtor, 2 prinskorvar och ett gäng köttbullar. Men det var jättetrevlig och jättegott. :D
Tack mamma/svärmor/mormor :D


*14/12 : Sista julklappshoppingen, tanka social gemenskap med syrrorna och mamma, fika hos
svärmor, middag och massa bus hela kvällen för att vid 22 vinka hej då till syrror och mamma.

* 15/12 : Sista dagisveckan för det här året inleds från Tyrs sida med snor i massor och 2 tänder
på väg vilket ger en ledsen liten kille med ajaj i munnen.


* 16/12 : kommer jag inte ihåg, tror inte vi gjorde nåt eller så har jag bara förträngt dagen....


* 17/12 : Familjeverkstan på kvällen för mig, så här före jul var deltagandet..... lågt minst sagt,
men vi 4 som kravlat oss dit hade en jättetrevlig kväll med gott fika från M och mig. Och för
mig blev det oxå en välbehövlig tankning av lite socialt prat och skvaller med andra mammor.


* 18/12 : Sista dagen på dagis innan jullov, lämnade killarna och åkte och handlade, plockade ihop 2 julkorgar, en till Humlan och en till Sländan som jag sen lämnade när jag hämtade dom vid 14. Mycket uppskattat och dom är värda det. Har underbart dagis och underbara fröknar.

Så det var våran vecka i ett nötskal (HAHAHAHA)

Inga kommentarer: