2009-01-04

Trött

natten har varit minst sagt skitjobbig :(

Sover jättedåligt och med en knuffande Junior blir det inte direkt bättre med sömnen, samtidigt är det gosigt värre att ha en varm liten kille i sängen men i natt får dom lov att sova i sina egna sängar, annars så är det jag som sover i Tyrs säng så får grabbarna ligga själva med pappa inne hos oss och sova.

Idag ska det mest vilas, kallt som stryk ute, -14 visade tempen på kl 7 då vi klev upp så några uteaktiviteter blir det inte direkt idag, ska nog åka upp och handla lite kanske men annars så håller jag mig nog inne.

Roger är äntligen lite långledig, jobbar inte förrän på onsdag och det är skönt, tycker inte om att ha han borta nu så här på slutet, vill ha han hemma, nära mig och barnen.

Elric hade sötaste kommentaren igår efter middagen när vi ringde till farmor för att kolla hur det var med Tyr och när dom skulle komma, han ringer själv eftersom jag har kortnr på telefonen och han vet vilket nr som är farfars och vilken knapp man ska trycka på för att det ringa.

När farmor svarade sa han "när kommer tyr?"
varpå farmor svarade " jag tänkte kanske att han skulle få sova här hos mig och farfar i natt och så kanske du kan komma och hälsa på en stund imorgon om du vill?"
"Nä jag vill nog att min Tyr ska komma hem och sova med mig men jag kommer gärna och hälsar på imorrn"

Sötkorven, dom slåss så det ryker emellanåt men han älskar verkligen sin lillebror mer än nåt annat och när det kommer till kritan så gör han vad som helst för brorsan. :D

Nu blev det ändå så att Tyr sov kvar och Roger tar hem han nu när han kommer, sista budet från Ellis var att han nog skulle åka och leka lite Tjuv och Polis med farfar (stackarn :D ) så nu är det frulle som gäller så han kan åka med pappa dit eftersom det är så kallt ute.

1 kommentar:

Mia sa...

sötnosen då :)
nu har lillasyster faktiskt skaffat sig en blogg hör och häpna... men den kommer bara att handla om en enda sak... STICKNING och lite virkning... :D
kolla in den om du vill.
Kramar från Mia