2009-01-09

Välkommen Till Familjen Persson - Zedd

Ja då damp han ner då äntligen, den efterlängtade avkomman.

Det blev som vanligt en "pöjk", ty vi är visst oförmögna att representera det kvinnliga könet då det gäller barnafödande.

Allt har gått bra och alla mår bra.


Fusklappen.


Ca 10 Minuter gammal.



11 Minuter


Inlindad efter vägning, mätning och allmän besiktning.
Muckla och snuttefilt, precis som till storebröderna.


Bra sug redan från början, pigg liten krabat.

Pappans käk, i väntan på att få gå till Mamman på UVA.


Här fick vi äntligen snutta med Mamman igen, alla bara njuter!

God aptit hade vi redan från början oxå.
20ml var tredje timme. Lägg märke till den strategiskt utvalda vita tröjan Pappan har.
Man kan det här nu ;-)


Softar med Pappan efter käket. (Gud va´drogad jag ser ut)

Klockan 05.00 imorse smällde det till på allvar och Pappan fick gå och sanera barnet, som hittills har varit ÄCKLIGT snäll och medgörlig, någon som förmodligen kommer att ändras ganska fort.
Han fick ur mycket av det grönsvarta och käkade en sväng till efter det tidiga och första morgonbadet.

Sedan var det dags för mig att åka hem till storebröderna som Farmor är så snäll och hjälper oss med. Elric är fortfarande "lite" besviken att det inte blev en lillasyster. Den nyblivne storebrodern Tyr tyckte det mest var kul att Pappan kom hem och kramade på honom.

Som ni säkert förstår på Rubriken har vi valt att döpa vår tredje son till Zedd.
Det fullständiga namnet kommer att bli:

Zedd Åke Walle Viktor Persson

Som vanligt är jag full av beundran över Hannah.
Min älskade älskling.
Du är FANTASTISK!

Nu ska vi bara njuta av detta, det här blir sista barnet för oss.
Nu drar vi oss tillbaka från avynglandet, med TRE fantastiska mirakelprinsar i bagaget.
Jag vet att jag talar för alla när jag säger att vi kunde inte vara mera nöjd med resultaten.

Må väl alla...för det tänker vi göra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till nytillskottet, lilla Zebb!
Från oss på Sländan

Anonym sa...

Stort grattis från alla i den nordliga delen av landet!

Sandra sa...

Stort grattis till er prins!

*kram*

Mia sa...

Stora stora kramar till er allihopa. Vi ses snart hoppas jag :D

Anonym sa...

Supergrattis till hela familjen!!!

Kram från Emma Med Ronja och Nikki

Sarah sa...

Kan bara stämma in i tidigare gratulationer! Hörde ryktesvägen att Zedd hade kommit... sådant tar inte lång tid i Gags ;)

Stor kram!
Sarah