2011-02-13

Morgonstund har Super Mario i hand

bilden lånad av www.fanpop.com
Spelberoendet kryper ner i åldrarna.
Kl 04.55 blir jag väckt av Super Marios envisa plingande och när jag sekunderna senare inser att min speltokiga bättre äkta hälft ligger brevid och petar på mig för att han hört samma sak så är ju frågan, vem spelar???
F*N UNGARNA!
Slänger mig ur sängen och nerför trappen och jodå, mycket riktigt, där sitter dom som små feta ugglor och blinkar mot Super Mario.
"Hej mamma, vi spelar" säger ena ugglan lyckligt, den andra säger ingenting och han anar nog att dom är ute på lite tunn is.
" Jo jag ser det, men älsklingarna, kl är 5 på morgonen och jag skulle faktiskt föredra att ni sover åtminstonen till kl 6.30 med tanke på att det blev lite sent och att du Tyr inte hade en bra dag igår."
"Men vi vill spela!!" (putande underläppar och grin i rösten)
"Förstår det, men direkt efter frukost kan ni få spela för just nu vill mamma sova och jag vill inte sova nera i soffan lyssnandes med ett öra på Super Mario plingandet."
"åååhhhh (fjortisuck) men va ska vi göra nu då???"
"eeehhh SOVA!!!"
Och jodå efter lite övertalning sov herrarna till kl 07.00.

2 kommentarer:

carola sa...

hahah vilka gobitar:)

Trevlig helg gumman

Anonym sa...

gofisarna! <3kram