2011-02-08

Snabb men trevlig visit av söta syster Elin

På torsdagmorron damp hon och Elric ner i Gävle. Allt hade gått toppen och Elric tyckte det va skönt att va hemma igen.


Brorsorna va på dagis så vi fick rå om varandra riktigt riktigt till kl 14.
Resten av torsdagen gick i mys och bråkvägen, precis som vanligt med andra ord :D


Fredag : Åkte och lämnade grabbarna på dagis och hela avd Humlan jublade av lycka av att Elric äntligen var tillbaka :D

Efter det så drog vi in till Citygross, handlade lite mat och lite gott till lördag.
Hem och dumpade Roger och matvarorna och sen drog vi till Biståndsgruppen för lite shopping, jag hittade inget men Elin hittade som vanligt alltid något, en fin svart tröja och en fleecgosing som hon kan ha på tåget hem.


Hungriga som vargar drog vi till IKEA och klämde en klassiker, kotlettrad med bea, Elin kan som vanligt eg barab ha ätit bean :D.
Gick igenom IKEA och det blev lite smågrejor bla en krokodilmatta till badkaret och en kudde åt Elin.

Eftersom klockan bara var strax före 13 så blev det en runda på köpis också och hör och häpna!!! Jag köpte 2 tröjor och 2 linnen ( fast eg så bara 1 tröja dom andra hamnade på det gröna kortet, tack mamma ;D) Köpte också fina söta örhängen och ett jättecoolt halsband åt söta syster som snart fyller år.

Hämtade grabbarna, in en snabbis på Lågan, som vi nästan rev den här gången, det är som lite annan var gång där inne känner jag.

Lördag: Fint vinterväder så efter lunch kläddes hela onghögen på och kastades ut genom dörren.

Den minsta huliganen hade jag tänkt skulle sova i vagnen men se icket heller!!! Han åkte bitvis men gick också en del av vägen till Lågan, inhandlade lördagsgodis under mycket lugnare former än dagen före.

Sen rask march hemmåt men vid Luddeskolan tröt orken och Tyr bara skulle ha mjölk och det pronto!!! helst ur björken som står där vid parkeringen :O Så han skrek resten av vägen hem

:( men inget att göra åt, jag kan ju inte lämna han där för att gå hem och hämta mjölk precis.

Väl hemma blev det semlor, tvspel, soffhäng, pressfotografering, mys, spel, middag, mer soffhäng, tjafs och bråk och sen Melodifestivalen och ost och kex och då blev alla rätt glada igen.

Inte jättebra låtar i Melodifestivalen och dom klantade sig rejält men jag var nöjd med att Swingfly kom till Globen.

Söndag : Strålande väder och solen lyste ut. Inne var det som ett åskmoln. Argt som tusan inne. Ingen gick ut för alla va på dåligt humör.

Vi satt inne och tjafsade och myste med Elin och så tjafsade vi lite igen och lite mer mys.

Eftermiddagen var något bättre men en rätt halvtaskig dag som slutade med att vi sa hejdå till fina syster yster Elin som åkte hem, har vi otur så drar hon till Norge och då ses vi inte förrän i slutet av sommaren och dit är det sketalångt :((( men för hennes skulle så hoppas jag att hon kommer sig iväg eftersom det är det hon vill.

Tack för besöket finaste systeryster och du är så varmt välkommen när du vill, det vet du :D

3 kommentarer:

Elin sa...

Tack själva!! :)
Skiter det sig i Norge så kommer jag med detsamma! ;)

kraam <3

carola sa...

hej gumman...

nu vill jag fika med dig och få surra lite:)
varm kram

Hannah sa...

Elin: Du är så välkommen det vet du hjärtat mitt.

Carola: Ja det skulle väl va trevligt, ett tag sen vi sågs ju