2011-06-16

Det gick snabbt!

Dom sov "lunch" stora E och lilla Z. Sen när dom vaknade var det två friska killar.

Tänk va praktiskt. Lite sjuk. sov en timme. sen är du frisk. :D

Dom har levt rövare i kväll. Vrål. tjut. yl. tja. som mina pojkar helt enkel.

Spritt språngande nakna. dessutom.

Sen högg dom in som hungriga vargar på pannkakorna och efter det kastade dom sig på studsmattan och jag fick en skräcksyn.

jag är som inte så säker på att dom verkligen skulle gå ner från studsmattan bara för dom kräkts lite.

Så jag kollade var vi hade vattenslangen och gjorde en snabb beräkning av hur lång tid det skulle ta att koppla in den. bara utifall att. men tack och lov behövdes det aldrig.

Själv fick jag en släng av städmani. jag har moppat UNDER soffan. det händer typ.... aldrig. Jag har kliniskt rent i huset just nu. R undrade om dom kräkts UNDER soffan eftersom jag moppade där. men nej. det tror jag inte. men jag hittade massa annat gosigt därunder.

Alla sängkläder är bytta, alla dörrar och handtag avtorkade, alla golv moppade, båda toaletterna städade. ja bacill fritt mer eller mindre just nu :D

Och btw. vi har ingen bil heller. eller jo. det har vi ju. hos farfars. för när R var på shoppingspree idag så trodde han att den hade tänkt börja brinna när han skulle köra in den i garaget. det var väldans massa rök. sen visade det sig att det var fläktremmen som gått av. Så nu står den hos farfar och så hoppas vi att grannen har nån minut över dom närmsta dagarna att byta den åt oss. vore hyvens verkligen.

Nope. nu sova. få se hur natten blir. R har ont i magen. och mår illa. men kräkas kan han ju inte så det är lite tufft. själv så äter jag vitpeppar som en galning i förebyggande syfte och ingen av barnen är iallfall sjuk längre.


puss och kram  

Inga kommentarer: